Geplaatst door KINXX PR

Showcase van Minkels’ mini datacenter tijdens Infosecurity in Brussel is start van internationale uitrol

Veghel, Nederland – Tijdens het Infosecurity evenement in Brussel, met als hoofdmediapartner de Belgische ICT-vaktitel Computable.be, zal datacenter fabrikant Minkels zijn afgelopen jaar geïntroduceerde MatrixCube oplossing tonen. De showcase van dit ‘mini datacenter’ bestemd voor het KMO/MKB, luidt het begin in van de internationale uitrol binnen Minkels’ wereldwijde verkoop- en servicenetwerk.

De Minkels MatrixCube is een volledig kant-en-klaar en eenvoudig te installeren mini datacenter, met een basisconfiguratie van 2 tot 3 server racks en 2,5 tot 5 kW aan stroomcapaciteit per rack. De gebouwonafhankelijke, overzichtelijke oplossing is gemakkelijk schaalbaar en flexibel in te richten. De integratie van energie-efficiënte koeling, stroomverdeling en Uninterruptable Power Supplies (UPS) kan complexe materie zijn. In de MatrixCube zijn deze elementen standaard al geïntegreerd, waardoor de IT-manager zich niet hoeft te focussen op de inrichting van de serverruimte.

Introductie in België
“De ontwikkeling van de MatrixCube kent zijn oorsprong op de Belgische markt,” zegt Régis De Clerq, Business Unit Manager Datacenters bij Minkels en Legrand in België. “Het KMO in België is statistisch gezien terughoudend in het outsourcen van hun ICT infrastructuren naar commerciële datacenters. Dat heeft te maken met de behoefte aan controle over data, software en de onderliggende infrastructuur. De MatrixCube speelt in op deze behoefte. Het is een modulaire en klantspecifiek aan te passen oplossing die het afgelopen jaar positief in de markt is ontvangen en qua verkopen al zeer succesvol is gebleken.”

“De MatrixCube past tegelijkertijd in de behoefte van enterprise organisaties die hybride ICT infrastructuren deels binnen de eigen kantoormuren willen onderbrengen,” zegt Vincent Liebe, Marketing Manager van Minkels. “We gaan de MatrixCube na België allereerst op de Nederlandse markt introduceren, waarna introducties in andere landen zullen volgen. In ieder geval in landen waar Minkels eigen vestigingen heeft – in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland. Afhankelijk van de klantvraag zullen daarna verschillende exportregio’s wereldwijd volgen.”

Showcase Infosecurity
Minkels presenteert de MatrixCube op Infosecurity in Brussel (www.infosecurity.be). Infosecurity is een van de meest toonaangevende vakbeurzen op het gebied van IT-security voor IT-managers en IT-professionals. Het evenement vindt plaats op 23 en 24 maart 2016. Minkels is te vinden op stand 03.A047.

Over Minkels

Minkels is een kennisgedreven producent en wereldwijd leverancier van kwalitatief hoogwaardige totaaloplossingen voor datacenterinfrastructuur. De producten vallen op dankzij innovatie en flexibiliteit. Klanten zijn altijd verzekerd van de nieuwste datacentertechnologieën; modulaire oplossingen die beantwoorden aan klantspecifieke en evoluerende businessbehoeften.

Het merk Minkels maakt onderdeel uit van het merkenportfolio van Legrand, een beursgenoteerde organisatie (Euronext Paris: LR). Met een solide groei en een lange traditie in de ontwikkeling en productie van oplossingen voor datacenter- en serverruimtes, weet Minkels klanten duurzaam aan zich te binden. Van commerciële datacenters en MKB tot corporate ondernemingen en overheidsorganisaties.

Meer informatie over Minkels: www.minkels.com