SHV Energy versterkt dienstverlening met smart apparatuur en IoT-connectiviteit van Orange Business Services

SHV Energy uit Hoofddorp heeft Orange Business Services gekozen voor de implementatie van slimme meters en smart telemetrie op al haar Europese en Amerikaanse gastanks. Niet alleen worden de wereldwijde gasleveringen hierdoor flink gestroomlijnd en betrouwbaarder, ook is het voor SHV Energy gemakkelijker om haar infrastructuur te beheren en draagt het bij aan de klanttevredenheid.
SHV Energy is een belangrijke wereldwijde distributeur van off-grid energie (LPG en LNG) en houdt zich bezig met biobrandstoffen en hernieuwbare energie. Het bedrijf levert gas op vier continenten onder verschillende merknamen, zoals: Calor Gas, Gaspol, Liquigas, Pinnacle, Primagas en Primagaz.
Slimme meters
SHV Energy gaat zowel nieuwe als oude gastanks uitrusten met smart apparatuur, samen met een antenne en een magnetisch mechanisme dat de hoeveelheid gas meet. Ieder smart telemetrie apparaat maakt gebruikt van een Orange global SIM. Hierdoor kan actuele data uit de gastanks via het wereldwijde mobiele netwerk van Orange worden gedeeld met (een van) de kantoren van SHV Energy. Daar wordt de data vervolgens verzameld en geanalyseerd om ervoor te zorgen dat geen enkele klant zonder gas komt te zitten. SHV Energy krijgt daarnaast ook een waarschuwing in het geval van een gaslek of andere storingen. Daarnaast wordt de data gebruikt voor het optimaliseren en stroomlijnen van de gasleveringsroutes, om zo de totale CO2-uitstoot van het bedrijf te verlagen.
“Wanneer je klanten op de best mogelijke manier van gas wilt voorzien, is de overgang naar slimme meters en de inzet van digitale functionaliteiten noodzakelijk. Dankzij deze innovatieve IoT-connectiviteitsoplossing van Orange Business Services verhogen we niet alleen de flexibiliteit, betrouwbaarheid en robuustheid van ons netwerk – we worden er ook een duurzamer bedrijf van,” zegt Marieke Schoningh, Management Board Member bij SHV Energy.
Mobiel netwerk
Het wereldwijde mobiele netwerk van Orange is verder verstevigd dankzij samenwerkingen tussen verschillende providers en meer dan vijfhonderd afzonderlijke roaming-afspraken. Dit zorgt ervoor dat data snel, efficiënt en veilig met het kantoor van SHV Energy kan worden gedeeld. Daarnaast biedt Orange andere diensten die van toegevoegde waarde zijn, zoals service- en implementatiebeheer, om SHV Energy te begeleiden in haar IoT- ontdekkingstocht. Orange Business Services werd in 2019 door Gartner uitgeroepen als Leader in Gartner’s 2019 “Magic Quadrant for Managed IoT Connectivity Services, Worldwide.”
“Connectiviteit is een belangrijke voorwaarde voor IoT. De inzet van smart monitoring door SHV is een mooi voorbeeld van hoe onze IoT-connectiviteitsoplossing kan worden gebruikt om apparaten veilig en betrouwbaar met elkaar te verbinden en het uitwisselen van data voor bruikbare bedrijfseconomische inzichten mogelijk te maken, wat leidt tot de ontwikkeling van een succesvolle, IoT-gedreven bedrijf”, zegt Fabrice de Windt, senior vice president, Europe, Orange Business Services.
Over Orange Business Services
Orange Business Services is een netwerk-native digital services bedrijf en de wereldwijde enterprise divisie van de Orange Group. Het verbindt, beschermt en innoveert voor bedrijven over de hele wereld om duurzame bedrijfsgroei te ondersteunen. Orange Business Services maakt gebruik van de expertise op het gebied van connectiviteit en systeemintegratie in de digitale waardeketen en is goed geplaatst om wereldwijde bedrijven te ondersteunen op gebieden zoals softwaredefined networks, multi-cloud services, Data en AI, smart mobility services en cybersecurity. Het begeleidt ondernemingen veilig in elke fase van de levenscyclus van gegevens, van verzameling, transport, opslag en verwerking tot analyse en delen.
Met bedrijven die floreren op het gebied van innovatie, plaatst Orange Business Services haar klanten in het hart van een open samenwerkingsecosysteem. Dit omvat de 27.000 medewerkers, de activa en expertise van de Orange Group, haar technologie en zakenpartners, en een pool van fijn geselecteerde start-ups. Meer dan 3.000 multinationale ondernemingen, evenals twee miljoen professionals, bedrijven en lokale gemeenschappen in Frankrijk, stellen hun vertrouwen in Orange Business Services.
Voor meer informatie, bezoek www.orange-business.com of volg ons op LinkedIn, Twitter en onze blogs.
Orange is een van ’s werelds toonaangevende telecomoperatoren met een omzet van 42 miljard euro in 2019 en 253 miljoen klanten wereldwijd op 31 maart 2020. Orange is genoteerd aan euronext Parijs (ORA) en aan de New York Stock Exchange (ORAN). In december 2019 presenteerde Orange haar nieuwe strategisch plan “Engage 2025”, geleid door sociale en milieu-verantwoording. Terwijl het versnellen van groeigebieden, zoals B-to-B diensten en het centraal stellen van data en AI, zal de hele Orange Group een aantrekkelijke en verantwoordelijke werkgever zijn.
Orange en alle andere Orange product- of servicenamen in dit materiaal zijn handelsmerken van Orange of Orange Brand Services Limited.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.