SIG optimaliseert last mile delivery met Descartes

Amersfoort – SIG, toonaangevend leverancier van gespecialiseerde isolatie en duurzame bouwproducten- en oplossingen in Europa, optimaliseert haar last mile delivery met het complete oplossingspakket van Descartes, marktleider op het gebied van softwareoplossingen voor de supply chain en logistiek. Met de oplossingen beschikt SIG over geavanceerde optimalisatietechnologie. Hiermee kan de organisatie routes tot de laatste kilometers verbeteren en klantafspraken beter nakomen. Ook kan SIG klanten realtime op de hoogte houden van de voortgang van hun levering. Met het implementeren van de oplossingen van Descartes komt SIG dichter bij het verwezenlijken van haar ambitie: marktleider worden in het Verenigd Koninkrijk.
Flinke optimalisatieslag
Het oplossingspakket van Descartes voor last mile delivery biedt een end-to-end platform voor bezorgactiviteiten. SIG gebruikt onder andere de oplossing voor routeplanning, ePOD (mobile electronic proof-of-delivery) en telematica inclusief remote download van gegevens over rij- en rusttijden. Met de oplossingen heeft SIG het aantal On-Time In-Full (OTIF) leveringen met tien tot vijftien procent verhoogd. Daarnaast kan SIG met dezelfde vloot nu 25 procent meer leveringen bezorgen.
Edward Corbett, Head of Programme bij SIG: “Met de oplossing van Descartes kunnen we onze distributiecentra en regio’s efficiënter beheren. Realtime informatie over hoe we onze faciliteiten optimaal kunnen inzetten, dragen hier enorm aan bij. We kunnen nu sneller schakelen en klanten daarmee nog beter van dienst zijn. Doordat klanten de voortgang van hun leveringen nauwkeurig kunnen volgen, hebben ze meer grip op hun supply chain. De last mile-oplossing stelt ons tevens in staat om een veilige werkomgeving te creëren voor chauffeurs. Dit bevordert ook de veiligheid voor andere weggebruikers, wat aansluit bij onze MVO-doelstellingen.”
Pol Sweeney, VP Sales en Business Manager Verenigd Koninkrijk bij Descartes: “Onder gespecialiseerde leveranciers van bouwmaterialen is er flinke concurrentie op het gebied van klantenservice. We helpen SIG graag om haar leiderschapspositie op dit gebied te behouden. Ook zijn we blij dat SIG met de inzet van onze oplossingen de productiviteit van haar bestaande vloot flink heeft kunnen verbeteren. Dat is hard nodig met het ernstige chauffeurstekort waar ook SIG mee te maken heeft.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.