Industry Wire

Geplaatst door Simacan

Simacan introduceert geavanceerde track & trace portal

Amersfoort, 9 maart 2021Simacan kondigt vandaag aan een volledig white label track & trace portal te hebben ontwikkeld. Hierbij is, voor een optimale klantbeleving, interactie met de eindklant mogelijk tijdens het afleverproces. De track & trace portal kan helemaal worden aangepast aan de eigen huisstijl met de door de opdrachtgever gekozen opties. Deze nieuwe feature is reeds door een van de klanten van Simacan volledig gepersonaliseerd en met succes in gebruik genomen.

In het huidige digitale tijdperk stellen consumenten steeds hogere eisen aan hun bestelling en de bezorging daarvan. Vandaag besteld is het liefst zo snel mogelijk in huis, maar men wil niet de hele dag op het pakketje hoeven wachten. Om een nog completere en prettigere klantbeleving te bieden, is het belangrijk interactief met de klant te kunnen communiceren via een goed uitgedacht track & trace systeem voor bezorgingen.

Voordelen Simacan Track & Trace portal op een rij:

  • Plug-in in klantcommunicatie: te integreren in uw eigen klantomgeving, voor consument en zakelijke klant
  • Nog laagdrempeliger uw klant laten weten hoe laat de levering is door middel van een real-time ETA. De klant hoeft de T&T-pagina niet te verversen: zodra er een wijziging plaatsvindt, verschijnt er een live update
  • Chauffeur is ‘on trip’ op de hoogte van wijzigingen
  • Het time window is per klant in te stellen: in een tijdslot van een kwartier, half uur of uur
  • Track & Trace portal helemaal aanpasbaar aan eigen huisstijl, maakt mogelijk eigen ‘look & feel’-wensen in te stellen voor een nog betere klantbeleving
  • Mobile friendly via de website
  • Continue doorontwikkeling van ons platform met regelmatig nieuwe features

Een van Simacans huidige klanten maakt al enige tijd naar volle tevredenheid gebruik van de Simacan Control Tower voor een klantvriendelijke en goed georganiseerde levering. Sinds deze maand heeft men daarnaast een pilot lopen van de nieuwe gepersonaliseerde Simacan Track & Trace Portal bij 1.600 Nederlandse klanten. De communicatie met hun klanten is hierdoor verder verbeterd door de kortere lijnen die nu geboden worden, met als resultaat o.a. de hoge klantervaring die de klant wenst, volledige controle over klantcommunicatie en minder mislukte bezorgingen per aflevering. Vanaf februari 2021 zal de Track & Trace Portal ingezet worden voor alle klanten in Nederland, België, Duitsland en Denemarken.

Bezorging met tijdslot

Bij reguliere track & trace systemen krijgt de klant een berichtje hoe laat de levering ongeveer plaatsvindt binnen een bepaald tijdslot, maar zelden is duidelijk op welk moment de bestelling precies afgeleverd zal worden. Ook kan de klant niet zelf aangeven of het aangegeven tijdstip al dan niet uitkomt en of de voorkeur uitgaat naar een levering op een ander moment van de dag.

Met de Simacan Track & Trace Portal krijgt de klant een realtime update van de ‘Estimated Time of Arrival’ (ETA). Waar aan het begin van de dag wellicht nog een wat ruimer tijdslot zichtbaar is (bijvoorbeeld een uur), zal naar gelang de dag vordert en de levering dichterbij komt, het tijdslot steeds specifieker zijn. Ons platform zorgt ervoor dat de ETA naar de eindklant elke minuut opnieuw wordt berekend. Indien een wijziging hierin invloed heeft op het eerder aangegeven tijdvak, dan zal deze worden aangepast en gecommuniceerd naar de klant.

Simacan gebruikt veel gedetailleerdere en nauwkeurigere real-time routeberekeningen dan enig andere partij in de markt. Dit voordeel, kan nu optimaal ingezet worden met ons Track & Trace-product en worden gedeeld met de eindklant. Daarmee wordt gebruik gemaakt van Simacans kennis en ervaring: gedetailleerde ETA-berekening en daardoor een verhoogde efficiency van leveringen naar de eindklant.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht