Industry Wire

Geplaatst door Shopmacher GmbH & Co. KG

Skins Cosmetics herpositioneert zich met SHOPMACHER in heel Europa

Nieuwe en verdere ontwikkeling van B2C- en B2B e-commerce platforms

Amsterdam, Gescher, 19. August 2019 – Het Nederlandse Skins Cosmetics, marktleider voor verkoop, distributie en consulting rond exclusieve, hoogwaardige cosmetica- en parfumnichemerken, herpositioneert technologisch haar online activiteiten in de Europese markten. De multichannel-retailer, die ook conventionele winkels in Nederland, België en Zuid-Afrika uitbaat, heeft de eCommerce-specialisten van Shopmacher uit het Westfaalse Gescher opdracht gegeven om de nieuwe eCommerce-platforms te ontwikkelen en te realiseren.

B2C-Shops in vijf talen

In de eerste stap van de herpositionering wordt de Skins Cosmetics B2B shop volledig opnieuw opgezet door SHOPMACHER, zowel backend als frontend. Basis zal de populaire shopsoftware Shopware in de Enterprise Edition zijn. Dit platform zal het Skins-team in staat stellen om in de dagelijkse praktijk de inhoud aan te passen zonder ondersteuning van de agentuur. Na de go-live van de versies in het Nederlands en het Engels volgen binnenkort nog drie andere taalversies: in het Duits, Frans en Spaans.

Shopmacher-filosofie „think big – start small”

Skins Cosmetics volgt de filosofie van SHOPMACHER om “groot te denken – klein te beginnen” met aansluitende, voortdurende ontwikkeling. Zo zal het nieuwe, moderne handelsplatform in een slanke maar volledig functionele versie snel inzetbaar zijn voor de cosmetica-distributeur en kan het dan achtereenvolgens verder worden ontwikkeld.

“Naast de bewezen expertise van Shopmacher wat betreft de ontwikkeling en verbetering van eCommerce platforms was het ook deze aanpak die ons overtuigd heeft om met Shopmacher samen te werken”, zegt Hein Visser, projectdirecteur bij Skins Cosmetics. “Het verschaft ons de zekerheid dat we niet aan een zeer langdurig project met een onzekere uitkomst beginnen, maar dat we weldra met het nieuwe platform zullen kunnen starten. Het kan vervolgens overeenkomstig de huidige klant- en markteisen in vele kleine stappen dynamisch verder ontwikkeld en geoptimaliseerd worden. Het past bij Skins Cosmetics.”

B2B-platform volgt na B2C

Na de oprichting van de B2C-Shop is de ontwikkeling van een B2B-platform vast gepland en ook in opdracht gegeven. Hiermee wil Skins Cosmetics haar nichepositie verder uitbouwen en een verdere boeiende markt veroveren. Op basis van de B2B-Suite van Shopware moet SHOPMACHER de nodige processen efficiënt en gebruiksvriendelijk in kaart brengen.

www.skins.nl
www.shopmacher.de

SHOPMACHER is specialist voor Enterprise eCommerce platformen. In de afgelopen tien jaar is het in Gescher – provincie Münsterland – gevestigde bedrijf uitgegroeid tot een van de 15 beste eCommerce bedrijven in Duitsland. Op dit moment bieden ongeveer 70 medewerkers in Gescher en Ho-Chi-Minh-Stad intelligente eCommerce oplossingen voor middelgrote en grotere online retailers. Het is SHOPMACHERs filosofie om door voortdurende, stapsgewijze en meetbare verbeteringen aan het platform ervoor te zorgen dat online retailers de vinger aan de pols houden rond de steeds snel wisselende eisen in eCommerce.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht