Geplaatst door ProLine

Slimme deurbel van Nederlands bedrijf heeft primeur met Apple HomeKit ondersteuning

De ProLine deurbel van het Nederlandse bedrijf Robin Telecom wordt sinds eind januari aangeboden met Apple HomeKit ondersteuning. Daarmee is het de eerste deurbel die door het bedrijf is gecertifieerd. ProLine is een mooi voorbeeld van een Smart Home toepassing, die werkt via aansluiting op de router. Consumenten koppelen de deurbel aan Apple HomeKit en bedienen met hun iPhone of iPad het intercomsysteem.

Duurzaam geproduceerd Nederlands product
De ProLine deurbel is een echt Nederlands kwaliteitsproduct en wordt geproduceerd in Alkmaar. Het is gemaakt van aluminium en geheel te recyclen. De deurbel kan goed tegen allerlei weersinvloeden en heeft geen bewegende delen, wat het minder kwetsbaar maakt.

De deurbel wordt aan de buitenkant van de woning bevestigd en via een kabel aangesloten op de router die binnen aanwezig is. Deze directe aansluiting zorgt voor een stabiele verbinding, die niet afhankelijk is van het bereik van WiFi. De Apple HomeKit technologie biedt geavanceerde beveiliging met end-to-end encryptie en authenticatie tussen de Robin Proline deurbel en de iPhone of iPad.

Van analoog naar Smart Home toepassing
Robin Telecom is geen onbekende speler in de markt van intercomsystemen. Sinds 1989 maken zij deurintercoms die aangesloten worden op telefooncentrales. In 2009 is het bedrijf begonnen met de omschakeling van analoog naar digitaal. Dat heeft uiteindelijk geleid tot het ontwikkelen van de ProLine deurbel, een video intercomsysteem dat wordt ondersteund door Apple HomeKit.

De Apple Home app, te herkennen aan het logo met huisje, staat standaard op iedere iPhone en iPad. Zodra de app is gekoppeld aan de ProLine deurbel ziet de gebruiker wie er voor de deur staat als er wordt aangebeld. Het is ook mogelijk om met deze bezoeker te spreken via de app. Daarvoor hoeft de gebruiker niet in de buurt te zijn van de deurbel.

Wereldwijde levering
De ProLine deurbel wordt inmiddels al geleverd aan klanten in Europa, het Midden-Oosten, Azië (EMEA), Canada en de Verenigde Staten. Robin Telecom is trots op de certificering door Apple en geeft vier jaar garantie op het product. De deurbel kan besteld worden via de website.