Industry Wire

Geplaatst door Smarts Agency Amsterdam

Smarts verwelkomt strategisch en creatief duo ter ondersteuning van innovatieagenda.

Jess MacIntyre en Natalie Moores, die eerder het vooraanstaande bureau Mac+Moore voor merkpositionering en strategie leidden, hebben zich deze week bij het wereldwijde PR- en creatieve bureau Smarts aangesloten. Ze hebben de nieuw gecreëerde functies van Brand Futures Directors op zich genomen en zullen een sleutelrol spelen in het aandrijven van de innovatieagenda van het bureau.

Met hun achtergrond in strategie, copywriting en merkpositionering zal het duo samenwerken met Colin Corbridge, Smarts’ Group Head of Creative and Strategy, aan het ‘Futures’ programma van het bureau. Dit initiatief richt zich op het ontwikkelen van nieuwe creatieve diensten en praktijken op schaal, en bouwt voort op hun eerdere ervaringen om klanten extra hoogwaardig strategisch advies te bieden.

Het duo heeft voor high-profile klanten zoals Unilever, Itsu, NowTV, Lindt en Transport for London gewerkt – en ook voor Smarts zelf, waar ze al meer dan twee jaar de visie van het bureau over het belang van Culturele Duurzaamheid mee ontwikkelen.

MacIntyre en Moores zullen werken vanuit het kantoor van Smarts in Londen, maar hun
werkzaamheden zullen zich uitstrekken over de hele Smarts-groep, waarbij ze ook teams en klanten in Europa en Noord-Amerika ondersteunen.

Pippa Arlow, Smarts’s Global CEO, vertelde: “Jess en Natalie hebben een echte gave om zowel helderheid als creativiteit in perfecte balans toe te passen waardoor merken waardevolle kansen voor ontwikkeling en innovatie kunnen ontdekken om culturele impact te maken. Innovatie staat centraal in onze groei als bureau, en gezien onze uitgebreide samenwerking met hen, in de afgelopen jaren, kennen we de indrukwekkende impact van hun werk uit eigen ervaring. Ik kijk er naar uit om dit verder te ontwikkelen voor zowel Smarts als onze klanten in 2025.”

Jess MacIntyre, Director – Brand Futures bij Smarts, voegde toe: “We hebben de afgelopennegen jaar samen merken geholpen om betekenisvol te verbinden, op te vallen en toekomstbestendigte zijn. Het is fantastisch om onze volgende stap te zetten door dat op een wereldwijde schaal te doen met Smarts, wiens geloof in de kracht van Culturele Duurzaamheid perfect aansluit bij onze overtuiging in het belang van langetermijndenken gecombineerd met creatieve uitmuntendheid in uitvoering.”

Natalie Moores, Director – Brand Futures bij Smarts, voegde toe: “Smarts’ succes is gebouwd op diepgaand denken, gecombineerd met voortdurende herbeoordeling en heruitvinding – van een frisse benadering van influencer- en talentencampagnes met Creator Hub, of een nieuwe INgage-ethos voor medewerkersbetrokkenheid. We zijn verheugd om ons bij het bureau aan te sluiten om deze groei in elk team te helpen stimuleren en weten dat we samen briljant werk zullen leveren.”

Over Smarts:
Smarts is een wereldwijd PR- en creatief bureau dat merken bouwt met Culturele Duurzaamheid. Het bureau werkt met klanten in meer dan 20 landen in Europa, Azië, Afrika, Europa en Amerika. Het klantenportfolio omvat enkele van ’s werelds grootste merken, waaronder Visa, Zalando, BT, MSC Cruises en Johnnie Walker.

Het bedrijf heeft vestigingen in Amsterdam, Londen, Belfast, Glasgow en New York.
Smarts maakt deel uit van MSQ Partners, een groep creatieve bureaus die onder andere Elmwood, Freemavens, The Gate en twentysix omvat. De groep heeft 25 regionale en nationale kantoren wereldwijd, in onder andere New York, Hong Kong, Shanghai, Singapore en San Francisco.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht