Industry Wire

Geplaatst door Snowflake

Snowflake behoudt momentum in EMEA

Datacloud-bedrijf Snowflake kondigde eerder een indrukwekkende groei aan na een succesvol fiscaal jaar dat eindigde op 31 januari 2022. In het boekjaar 2022 breidde het bedrijf zijn activiteiten wereldwijd uit, koos het voor een verticale marktbenadering en stimuleerde het dat Snowflake-oplossingen konden worden gebruikt door meer verschillende klanten. Daarnaast kwam het bedrijf met diverse ontwikkelingen en innovaties op het gebied van datawetenschap en data-applicaties.  

“Een belangrijk aandachtspunt was de stap naar het verticaliseren van ons datacloud-aanbod, waarbij we moeten inspelen op de eisen en kansen die klanten in deze industrieën hebben,” aldus Alison Tierney, SVP EMEA, Snowflake. “Elke branche heeft specifieke data-uitdagingen, of dat nu de sterk gereguleerde omgeving van de financiële sector is, of de zichtbaarheid die nodig is voor voorraadbeheer binnen de retail en CPG-sector. Je kunt geen one-size-fits-all aanpak voor verschillende sectoren toepassen en succes verwachten. In plaats daarvan zagen we de voordelen van het personaliseren van onze diensten om betere klantervaringen te bieden en te voldoen aan de behoefte van specifieke sectoren.”

“Snowflake’s groei wordt ook gedreven door de digitale transformatie en trends in datawetenschappen en -analyses, mogelijk gemaakt door cloud scale computing en Snowflake’s cloud-native architectuur,” voegt Tierney eraan toe. “Steeds meer klanten ervaren een wereld zonder datasilo’s en de mogelijkheid om hun first-party data naadloos te mobiliseren met data van derden om zakelijke inzichten te verbeteren die gebaseerd zijn op feiten.”

Verticale dataclouds 

Snowflake’s verticale dataclouds zijn op maat gemaakte industrie-oplossingen die organisaties helpen met het maximaliseren en mobiliseren van hun data:

  • Financial Services DatacloudBanken, verzekeraars en andere organisaties in de financiële industrie kunnen Snowflake’s Financial Services datacloud gebruiken om nieuwe klantgerichte producten en diensten te lanceren, de fintech-platforms van de toekomst te bouwen en de naleving van wet- en regelgeving te versnellen. Snowflake was ook het eerste bedrijf dat de nieuwe Cloud Data Management Capabilities (CDMC) financiële industriestandaard bereikte, die wordt gesponsord door de EDM Council en geverifieerd door KPMG.
  • Media Datacloud – Dankzij de Media datacloud, kunnen marketeers, uitgevers en ad tech-klanten essentiële 1st party datamatching uitvoeren, krijgen ze doelgroepinzichten en kunnen ze campagnes activeren en meten, terwijl het verplaatsen en kopiëren van data wordt gelimiteerd. Van oudsher maakten alleen grote technologieplatforms privacy-sandboxes mogelijk, maar met data cleanrooms die worden mogelijk gemaakt door Snowflake, kan iedere uitgever, adverteerder, bureau of ad-technologybedrijf hun eigen dataomgeving ontwerpen om in samen te werken. Disney Advertising Sales bouwde een eigen clean room-oplossing voor klanten samen met Snowflake voor meer inzichten rond het in planning, activeren en meten van campagnes op een veilige manier.
  • Healthcare & Life Sciences Datacloud – Met de Snowflake Healthcare & Life Sciences datacloud hebben bedrijven één geïntegreerd cross-cloud dataplatform dat technische en institutionele datasilo’s elimineert. Dit helpt zorgorganisaties om veilig en schaalbaar kritische en gevoelige data te centraliseren, integreren en uit te wisselen. Dankzij deze datacloud gebruiken klanten als Novartis en Siemens Healthineers data om betere patiëntresultaten en ervaringen te realiseren, zorgverlening te optimaliseren en de klinische en operationele besluitvorming te verbeteren. Novartis gebruikt de Data Cloud om de omnichannel-betrokkenheid te optimaliseren en de time-to-market te versnellen, terwijl ze nauwer dan ooit samenwerken met hun zorgpartners.
  • Retail Datacloud – De Retail Datacloud helpt retailers, fabrikanten, distributeurs, CPG-leveranciers en leveranciers van industriële technologie om hun eigen data te benutten, toegang te krijgen tot nieuwe data en naadloos samen te werken in de hele retail. Samen zijn Snowflake en zijn partnerecosysteem in staat om zakelijke wendbaarheid te stimuleren, uitzonderlijke, gepersonaliseerde klantervaringen te leveren en de activiteiten voor bedrijven in de hele sector te optimaliseren. Honderden Retail- en CPG-klanten gebruiken Snowflake. Zo bouwde Kraft Heinz bijvoorbeeld een geavanceerd clouddataplatform binnen Snowflake’s Retail Data Cloud, waardoor het bedrijf zijn innovatietempo kan verhogen en sneller kan reageren op veranderingen in de markt.

Productinnovatie

Snowflake heeft een scherpe focus gehad op het updaten en ontwikkelen van innovaties die klanten helpen meer uit hun data te halen:

  • Snowflake’s ondersteuning voor ongestructureerde data is nu beschikbaar in GA. Het bevat ingebouwde mogelijkheden voor het opslaan, openen, verwerken, beheren en delen van ongestructureerde data in Snowflake. Nu is het mogelijk data – gestructureerd, semi-gestructureerd en ongestructureerd – in verschillende clouds te beheren en analyseren in één naadloze ervaring.
  • Snowpark is nu in GA. Het is ontworpen om data-engineers, -wetenschappers en andere ontwikkelaars efficiënter en effectiever met data te laten werken in de programmeertalen en tools naar keuze, waaronder Scala, Python (in private preview) en Java, met behulp van bekende programmeerconstructies zoals DataFrames.
  • Cross-cloud accountreplicatie. Door de native databasereplicatie van Snowflake uit te breiden, kunnen volledige accountmetadata – inclusief alles van identiteit en op rollen gebaseerde toegangscontroles, tot governancebeleid of resourcemonitors – nu automatisch worden gesynchroniseerd tussen clouds en regio’s voor continue beschikbaarheid, terwijl point-in-time wordt gegarandeerd. Momenteel in private preview.
  • Verbeterde replicatieprestaties. Verhoogde efficiëntie van de mogelijkheden voor datareplicatie leidde tot een prestatieverbetering tot 55% zoals ervaren door een van Snowflake’s grootste klanten. Dit leidt tot een verlaging van de replicatiekosten van de klant tot 55%, aangezien Snowflake-klanten alleen betalen voor wat ze gebruiken.
  • Uitgebreide governancemogelijkheden en integratie. Nieuwe mogelijkheden, zoals lineage-zichtbaarheid in Access History (private preview) en objectafhankelijkheden (private preview in een toekomstige release), helpen complianceteams bij het volgen en begrijpen van gevoelige data. Snowflake’s native governance-mogelijkheden en het nieuwe Governance Accelerated Program ondersteunen door partners geleverde oplossingen en integraties om klanten te helpen data te ontdekken en te beschermen.
  • Verbeterde opslageconomie. Recente wijzigingen in Snowflake’s opslagrepresentatie van data hebben geleid tot betere compressie en lagere opslagkosten. Deze verbeterde opslagtechnologie is transparant beschikbaar, zonder actie van de gebruiker, configuratiewijzigingen en toepassings- of querywijzigingen. Dit is al uitgerold naar alle Snowflake-klanten en is van toepassing op nieuw geschreven data.
  • Verbeterde ondersteuning voor interactieve ervaringen. De nieuwe set updates die is uitgebracht voor werkbelastingen met een hoog volume en lage latentie, kan leiden tot een 6-voudige verbetering van de querydoorvoer op een enkel compute-cluster; en tot 8-voudige verbetering van de gemiddelde duur van zoekopdrachten voor die workloads. Momenteel in private preview.
  • Gebruiksdashboard. Het nieuwe gebruiksdashboard helpt klanten het gebruik en de kosten op het hele platform beter te begrijpen, waardoor het gemakkelijk wordt om Snowflake-accounts in de hele organisatie te beheren. In public preview.
  • Wereldwijde governance-capaciteiten. De classificatiemogelijkheid van Snowflake detecteert automatisch persoonlijk identificeerbare informatie (PII) in een bepaalde tabel en maakt gebruik van het tagging-framework om de data te annoteren, waardoor op rollen gebaseerd beleid kan worden gebruikt om de toegang tot de data te regelen. Classificatie is in private preview.
  • Geanonimiseerde weergaven. Deze nieuwe mogelijkheid kan worden gebruikt om privacy en identiteit in een dataset te beschermen, terwijl de analytische waarde behouden blijft.
  • SQL-API. Met de Snowflake SQL API kunnen aangepaste en kant-en-klare applicaties Snowflake rechtstreeks aanroepen via een REST API, zonder dat er stuurprogramma’s aan de klantzijde nodig zijn, waardoor de complexiteit en administratieve overheadvereisten worden verminderd. In public preview.

EMEA Corporate Momentum

Snowflake eindigde het boekjaar 2022 met indrukwekkende resultaten. Het bedrijf kondigde aan de intentie hebben om Streamlit te aquireren in het eerste kwartaal van het boekjaar 2023, en breidde uit naar nieuwe locaties in EMEA.  De belangrijkste hoogtepunten van boekjaar 2022 voor EMEA zijn:

  • Omzetgroei steeg 160% YoY naar $155.8m, met een wereldwijde productomzet van $1.1bn.
  • De wereldwijde behoud van netto-inkomsten was 178%.2
  • 766 EMEA-medewerkers en bijna 4,000 medewerkers over de hele wereld.
  • Snowflake breidde de beschikbaarheid in EMEA uit naar de regio Verenigde Arabische Emiraten Noord (Dubai) op ​​Azure en de beschikbaarheid in de regio Zweden (Stockholm) op AWS. Met deze uitbreidingen ondersteunt Snowflake nu 31 wereldwijde regio’s op drie cloudplatforms (AWS, GCP en Azure).
  • Snowflake lanceerde lokale kantoren, onder meer in Israël en de VAE.
  • Snowflake kondigde aan Streamlit te willen overnemen. Samen zullen de twee bedrijven ontwikkelaars in staat stellen om apps te bouwen met behulp van de tools waar ze van houden, met vereenvoudigde datatoegang en governance.
  • Snowflake lanceerde zijn Startup Program in EMEA, ontworpen om de volgende generatie datastartups in staat te stellen om te bouwen op Snowflake.
  • Snowflake lanceerde zijn tweede Global Startup Challenge voor beginnende bedrijven die innoveren in de datacloud. Het biedt drie finalisten de mogelijkheid om in aanmerking te komen voor een investering (in totaal tot een miljoen dollar over de drie finalisten), net als wereldwijde marketingondersteuning.
  • Snowflake heeft het team van Polidea, een softwareservicebedrijf in Polen, overgenomen om de productontwikkeling te versnellen. Daarnaast nam Snowflake ingenieurs over van Pragmatists, een Pools softwarehuis dat software op maat ontwikkelt.
  • Snowflake organiseerde na drie jaar zijn eerste persoonlijke Data For Breakfast-evenementen. Het evenement vond plaats in meer dan 30 steden in EMEA en werd bijgewoond door meer dan 2.000 mensen.
  • Snowflake organiseert zijn grootste jaarlijkse evenement, Snowflake Summit 2022, in Las Vegas op 13-16 juni. Duizenden dataprofessionals nemen deel aan “The World of Data Collaboration met 10 tracks, 250+ sessies en 100+ partners”.

Klantengroei

Snowflake heeft in EMEA Snowflake een verdubbeling gezien in het aantal branchespecifieke klanten en digital native-bedrijven die hun data mobiliseren in Snowflake’s Data Cloud:

  • Het aantal EMEA-klanten groeide naar 1.253, een jaar-op-jaar groei van 40%, met 5.944 klanten wereldwijd.
  • 100% van de Snowflake-klanten ondervraagd in de Dresner Advisory Survey 2022, zegt Snowflake aan te bevelen aan andere klanten voor het 5e jaar op rij.
  • Snowflake bereikte een Net Promoter Score van 68, vanaf juli 2021, met de meeste klanten die Snowflake aanbevelen aan een collega of vriend.
  • Snowflake kondigde winnaars aan van de eerste jaarlijkse EMEA Data Drivers Awards, waaronder Novartis AG, Monoprix, FIS, Lightsource bp, Żabka, en Wix. De awards worden uitgereikt aan de individuen en organisaties die de Snowflake datacloud gebruiken om te innoveren, groeien en hun datastrategieën te transformeren.

Snowflake Data Marketplace

Snowflake-klanten kunnen gebruikmaken van Snowflake Data Marketplace om nuttige data en services van derden van meer dan 240 providers te ontdekken en te gebruiken, en om hun eigen producten op de markt te brengen in de Snowflake Data Cloud:

  • Snowflake’s Data Marketplace-vermeldingen groeiden met 21% op kwartaalbasis, tot meer dan 1.100 datavermeldingen van meer dan 240 providers.
  • Met ‘Try before you buy’ krijgen gebruikers toegang tot voorbeelddata, kunnen ze evalueren of deze aan de gewenste behoeften voldoen en testen of ze goed aansluiten bij andere data die worden geanalyseerd, en vervolgens naadloos upgraden naar de volledige dataset, allemaal vanuit het platform.
  • Nieuwe, op gebruik gebaseerde aankoopopties die consumenten in staat stellen om volledig transacties uit te voeren op de Snowflake Data Marketplace, waardoor het aankoopproces van data van derden wordt gestroomlijnd.
  • De Snowflake Data Marketplace voedt het rijke ecosysteem voor applicatieontwikkeling en het Powered By Snowflake-programma. Tegenwoordig zijn er meer dan 285 ‘Powered By Snowflake’-partners, waaronder Zabka, Simcorp en Piano.

Kom meer te weten:

 

###

 

Forward-Looking Statements

Other than statements of historical fact, all information contained in this release (collectively, the “Materials”), including statements regarding (i) Snowflake’s business strategy and plans, (ii) Snowflake’s new and enhanced products, services, and technology offerings, including those that are under development or not generally available, (iii) market growth, trends, and competitive considerations, and (iv) the integration, interoperability, and availability of products with and on third-party platforms, are forward-looking statements. These forward-looking statements are subject to a number of risks, uncertainties and assumptions, including those described under the heading “Risk Factors” and elsewhere in the Annual Reports on Form 10-K and the Quarterly Reports on Form 10-Q that Snowflake files with the Securities and Exchange Commission. In light of these risks, uncertainties, and assumptions, the future events and trends discussed in the Materials may not occur, and actual results could differ materially and adversely from those anticipated or implied in the forward-looking statements. As a result, you should not rely on any forwarding-looking statements as predictions of future events.

Any future product or roadmap information (collectively, the “Roadmap”) is intended to outline general product direction; is not a commitment, promise, or legal obligation for Snowflake to deliver any future products, features, or functionality; and is not intended to be, and shall not be deemed to be, incorporated into any contract. The actual timing of any product, feature, or functionality that is ultimately made available may be different from what is presented in the Roadmap. The Roadmap information should not be used when making a purchasing decision. In case of conflict between the information contained in the Materials and official Snowflake documentation, official Snowflake documentation should take precedence over these Materials. Further, note that Snowflake has made no determination as to whether separate fees will be charged for any future products, features, and/or functionality which may ultimately be made available. Snowflake may, in its own discretion, choose to charge separate fees for the delivery of any future products, features, and/or functionality which are ultimately made available.

© 2022 Snowflake Inc. All rights reserved. Snowflake, the Snowflake logo, and all other Snowflake product, feature and service names mentioned in the Materials are registered trademarks or trademarks of Snowflake Inc. in the United States and other countries. All other brand names or logos mentioned or used in the Materials are for identification purposes only and may be the trademarks of their respective holder(s). Snowflake may not be associated with, or be sponsored or endorsed by, any such holder(s).

About Snowflake

Snowflake enables every organization to mobilize their data with Snowflake’s Data Cloud. Customers use the Data Cloud to unite siloed data, discover and securely share data, and execute diverse analytic workloads. Wherever data or users live, Snowflake delivers a single data experience that spans multiple clouds and geographies. Thousands of customers across many industries, including 241 of the 2021 Fortune 500 and 488 of the 2021 Forbes Global 2000 (G2K) as of January 31, 2022, use Snowflake Data Cloud to power their businesses. Learn more at snowflake.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht