Geplaatst door Onegini

Softwarebedrijf Onegini krijgt met CEO Ronald Kasteel internationale vleugels

WOERDEN, 14 SEPTEMBER: Ronald Kasteel, voormalig CEO van onder meer Ordina en mede-oprichter van KeyLane, heeft zijn vizier gezet op het Nederlandse softwarebedrijf Onegini. “Als relatief klein en onbekend bedrijf, maar met een indrukwekkend klantenbestand in de Nederlandse financiële sector, zie ik volop mogelijkheden om Onegini internationaal in de markt te zetten.”

De dagelijkse leiding van het Woerdense softwarebedrijf komt hiermee volledig in handen van de ervaren Kasteel. Met twaalf jaar Ordina in de benen als CEO en voorzitter van de raad van bestuur weet Kasteel waar hij het over heeft. De afgelopen jaren heeft hij zich bemoeid met het succesvol maken van ‘mooie Nederlandse bedrijven’, zoals hij het zelf noemt. “Ik investeer regelmatig in bedrijven, maar af en toe wil ik zelf in het management zitten. Omdat ik het speelveld interessant vind, omdat ik geloof in het product en omdat ik denk dat we kunnen bouwen. Onegini is zo’n bedrijf.”

Coolblue

Met hun Customer Identity and Access Management (CIAM) softwaretechnologie is Onegini marktleider binnen de financiële sector in Nederland. Maar ook de consumentenapps van Coolblue zijn voorzien van state-of-the-art software van Onegini. “Deze knowhow kunnen we goed gebruiken in de financiële sector waar met het digitaal onboarden van klanten nog veel winst te behalen valt”, vervolgt Kasteel. “Onegini heeft daar het juiste softwareproduct voor in huis. Naast klanten als Aegon, Van Lanschot, AON, Univé, VGZ en Obvion zijn inmiddels ook de eerste stappen in België en Duitsland gezet. Ook Scandinavië en de Verenigde Staten sluit ik op korte termijn niet uit.”

Oprichters Jeroen Starrenburg en Denis Joannides kunnen niet anders dan verheugd zijn met de komst van Ronald Kasteel. De oprichters blijven overigens fullswing aan boord van het bedrijf met kantoren in Woerden, Den Haag en Gdansk. “Dit is het juiste moment voor Ronald Kasteel om CEO te worden”, aldus Starrenburg. “We maken een sterke groei door, daar past een sterke leider bij. Het is een groot compliment aan het hele team dat Kasteel zich aan ons wil binden. We kijken er naar uit om nieuwe investeringsronden te doen en internationaal verder de vleugels uit te slaan.”