Geplaatst door NTGI

Softwarebureau NGTI lanceert het Mobility Awareness platform voor bedrijfsleven

Rotterdam, 6 oktober 2020 – NGTI, het toonaangevende mobile app development bureau, heeft in samenwerking met MOTIONTAG een hoogwaardig technologisch platform bedacht en ontwikkeld. Het Mobility Awareness platform geeft zeer nauwkeuring inzicht in het mobiliteitsgedrag van mensen, zowel binnen als buiten. Dit platform is interessant voor organisaties met mobiliteits- en logistieke vraagstukken zodat bijvoorbeeld het reisgedrag in kaart gebracht kan worden om de CO2 voetafdruk te verkleinen.

Nog steeds is het meten van klantbewegingen lastig en moeilijk te interpreteren. Dit leidt ertoe dat bedrijven in veel gevallen geen data-gestuurde beslissingen kunnen nemen. Dit terwijl kennis van gedrag en voorkeuren de basis vormt van een optimale klantbeleving. Ook is het realiseren van een app die engagement combineert met uitgebreide mobiliteitsdata voor organisaties complex en duur. In plaats van de oplossingen zelf te moeten maken, biedt het platform bedrijven een uitstekende basis om versneld invulling te geven aan hun digitale strategie.

Mobiliteit inzichtelijk maken voor het bedrijfsleven
De concrete toepassingsgebieden zijn:
1. Organisaties met mobiliteits- en logistieke vraagstukken: Bedrijfsmobiliteit, logistieke en/of, transport optimalisatie. Processen die baat hebben bij gedetailleerd inzicht met behulp van tracking en proximity apps.
2. Alle mobiliteitsspelers: begrijpen hoe, wanneer en waarom mensen van A naar B reizen en met aanvullende datadiensten om slimme inzichten te geven. Bijvoorbeeld het meten van hun reisgedrag en het verkleinen van hun CO2-voetafdruk.
3. Detailhandel: Optimale shop-experience en instore navigatie door uw app-gebruikers de juiste informatie en producten aan te bieden.
Het platform is bewust flexibel van opzet. Het kan eenvoudig worden geïntegreerd in bestaande apps of er kan een app op maat worden gebouwd. Het platform kan mobiliteitsdata combineren met proximity data, om op maat gemaakte ervaringen te bieden aan eindgebruikers en reizigers.

Gedetailleerde transport- en verkeersbewegingen
Marc Bloemendaal, Commercieel Directeur bij NGTI licht de lancering van het platform toe: “Correcte en nauwkeurige gegevens zijn cruciaal voor succes op de lange termijn. Door de data van MOTIONTAG zijn we in staat om een unieke oplossing te bieden die écht inzicht geeft in reisgedrag en vervoersbewegingen.” Fabien Sauthier, COO bij MOTIONTAG vertelt: “Samen met NGTI bieden we een oplossing op maat om onze klanten te helpen de beste mobiele ontwikkeling te krijgen. De oplossing past bij hun behoeften in Nederland. We hebben in Zwitserland bewezen dat dit een winnende combinatie is en kijken ernaar uit om deze oplossing ook in Nederland aan te bieden.”

“Met de hulp van MOTIONTAG en NGTI helpen we mensen in Zwitserland en onze B2B-klanten met de bewustwording van hun CO2-voetafdruk om zo hun CO2-uitstoot te verminderen. Samen met MOTIONTAG, NGTI en partners als Swiss Energy, Migros Engagement en Southpole, hebben we de Swiss Climate Challenge gelanceerd, een tool die Zwitserse burgers bewust maakt van het verminderen van hun ecologische voetafdruk,” aldus Res Witschi, hoofd Duurzaamheid bij Swisscom.