s.Oliver kiest Manhattan Associates voor het versnellen van orderfulfilment en het stroomlijnen van de digitale en fysieke winkelbeleving
Nieuwegein, juli 2017 – Consumenten verwachten tegenwoordig niet alleen een consistente winkelervaring via verschillende kanalen, maar ook dat hun bestellingen steeds sneller worden geleverd. Het wereldwijde fashionmerk s.Oliver Group heeft Manhattan Associates, Inc. (NASDAQ:MANH) gekozen om aan deze verwachtingen te kunnen voldoen en de volgende stap in de omnichannel groeistrategie uit te kunnen zetten.
Het in Duitsland gevestigde bedrijf implementeert Manhattan’s Distributed Order Management en Store Fulfilment oplossingen om orders te orkestreren en om consumenten meer betrouwbaarheid en gemak te bieden bij de levering van producten. s.Oliver Group gebruikt de software om beschikbare voorraden samen te voegen en te beheren via alle distributiekanalen van e-commerce en fysieke winkels. Deze nieuwe aanpak maakt beter gebruik van de volledige supply chain door productbeschikbaarheid te verbeteren en een bevredigendere klantervaring te bieden. De mogelijkheid om de productflow te versnellen, verbetert ook de voorraadratio, waardoor minder geld aan voorraadoverschot verloren gaat.
Ansgar Weber, Digital Operations & IT director bij s.Oliver Group zegt: “Het is onmogelijk om complexe omnichanneldiensten zoals ship-from-store te gebruiken zonder de hulp van een gestroomlijnde en betrouwbare IT-infrastructuur via alle kanalen. Een Order Management Systeem dat bestellingen afhandelt via de voorraad in het gehele netwerk op basis van een geoptimaliseerde route, is een vereiste voor succes. De oplossingen van Manhattan bieden onze winkelmedewerkers een duidelijk inzicht in de voorraad en bestellingen en maken optimaal gebruik van onze winkels om de snelheid van levering naar de klant te verbeteren. Nieuwe click-and-collect en ship-from-store opties maken het voor ons mogelijk om producten sneller bij de klant te krijgen, waarbij ship-from-store de druk op ons distributiecentrum tijdens piekperiodes, zoals Black Friday, helpt te verlichten.”
Pieter Van den Broecke, managing director Benelux en Duitsland bij Manhattan Associates vertelt: “Het is noodzakelijk dat retailers de mogelijkheid hebben om moeiteloos omnichanneltransacties af te handelen en in staat zijn om de koop- en fulfilmentervaring zo aangenaam mogelijk te maken voor de klant. Retailers die hiertoe in staat zijn, kunnen een geweldige klantbeleving bieden en zo de loyaliteit van hun klanten verdienen. Het vooruitstrevende fashionmerk s.Oliver Group is vastberaden om deze diensten te leveren en we zijn verheugd dat we een belangrijke rol spelen in hun omnichanneltransformatie.”
Ontvang actueel nieuws over producten, klanten en partners van Manhattan Associates op Twitter en Facebook.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.