Geplaatst door Springbok

Springbok trekt vier digitale zwaargewichten aan om groeiambities te realiseren

MECHELEN, 22 FEBRUARI 2022 – Springbok verwelkomt doorgewinterde experts zoals strategy director Kathy Haemers, experience director Maarten Breda, service designer Maarten Hazebroek en growth manager Kirsten Haver Droeze. Deze aanwinsten werpen ook hun vruchten af in de vorm van nieuwe klanten, grote accounts zoals Nissan en Lantmännen Unibake gingen recent een partnership aan met Springbok.

De plannen van Springbok zijn vanaf het begin duidelijk en gedurfd: verder internationaal doorgroeien met een grensverleggende digitale aanpak voor ambitieuze merken. Het klantenportfolio is het afgelopen jaar flink gegroeid. Springbok werkt al jarenlang samen met prachtige merken zoals Bridgestone, Harman/JBL, HEMA en KPN. Recent is aan dat portfolio ook automotive gigant Nissan toegevoegd. Net als Lantmännen Unibake, de op één na grootste bakkerijgroep van Europa met bakkerijen in meer dan 20 landen.

Om haar ambities in 2022 te realiseren, gelooft Springbok sterk in hun aanpak om diepgaande expertises slim te verbinden binnen het agency. Uitwisselbare hybride teams met bijvoorbeeld experts in experience strategy, marketing automation, creation & content production en data, werken nauw samen om te excelleren in een specifiek project tot dit weer is afgerond. Het is geen verrassing dat deze methode voor een groot deel vertrouwt op het talent van de Springbok medewerkers. Het afgelopen jaar heeft het bureau maar liefst 35 nieuwe experts aangenomen om dit mogelijk te maken. In totaal werken bijna 300 bevlogen experts iedere dag samen binnen Springbok.

De nieuwe gezichten zijn een mix van jong talent en doorgewinterde experts. Onder deze experts verwelkomde Springbok vier bekende namen uit de sector. Omdat het experience strategy-team steeds belangrijker wordt binnen de groep, groeit het in omvang en kennis. Het team verwelkomt met Kathy Haemers een nieuwe experience strategy director in België. Zij werkte bij o.a. Wunderman Thompson en Sanoma en neemt samen met nieuwkomer Maarten Breda (FamousGrey, MediaMonks) in zijn rol van brand experience director de leiding in het groeiende strategy team. Service designer Maarten Hazebroek (Emakina, Cap Gemini) maakt deze lijst compleet. Aan Nederlandse kant voegde growth manager Kirsten Haver Droeze (IBM, Arcadis) zich bij de club om zich te concentreren op het creëren van diepe en duurzame verbindingen tussen merken en hun communities.