Geplaatst door Aemotion

Stadhuis en Stadskantoor virtueel te bezoeken

De trots van Culemborg, het Stadhuis op de Markt is dankzij Online Communicatiebureau Aemotion nu via Google Business View virtueel te bezoeken. Via deze tour kan iedereen nu wereldwijd het monumentale pand van binnen bekijken via computer, tablet of smartphone.

In opdracht van de Gemeente Culemborg heeft Aemotion de virtuele tours door het Stadhuis en het Stadskantoor gefotografeerd met speciale camera’s. Het doel is dat bezoekers van Google Streetview nu ook binnen kunnen kijken in verschillende panden en winkels. Als de bezoeker via Streetview in de straat staat of klikt op het Business View icoon kan elk hoekje en gaatje van Het Stadhuis bekeken worden. Van trouwzaal tot raadszaal en van raadskelder via de wenteltrappen naar de Schepenenkamer waar de prachtig gerenoveerde schouw te bewonderen is. “Het stadhuis aan de Markt is niet alleen lokaal gezien een architectonisch juweeltje, maar is ook landelijk bezien heel bijzonder. Het is fantastisch dat iedereen nu met Google Business View een kijkje kan nemen in een van mooiste monumenten van Culemborg”, vertelt senior communicatieadviseur Jacqueline Spijkerman van de gemeente Culemborg.

Deze bijzondere manier van fotograferen wordt op dit moment slechts door enkele tientallen fotografen uitgevoerd. Aemotion is één van de zes door Google benoemde trusted agencies. Dit houdt in dat het Culemborgse bedrijf door Google is gecertificeerd en daarmee zakenpartner is van ’s wereld grootste internetbedrijf.

De virtuele tour maakt het met name voor bedrijven interessant om hun bedrijven te laten zien. Het is een marketingtool die mensen naar hun winkel moet trekken, want niet alleen is de winkel te zien, ook worden de bedrijven en instellingen hoger in de zoekresultaten van Google weergegeven, inclusief alle informatie met betrekking tot openingstijden, telefoonnummer en website.

Naast het Stadhuis en Stadskantoor zijn ook Restaurant Op de Haven aan de Helling, Stadsuurwerkmakerij Zoals het het klokje thuis tikt aan de Zandstraat en Aemotion aan de Veerweg onlangs gefotografeerd en toegevoegd aan Google Business View. “Het is een nieuwe manier van aanwezig zijn op internet”, aldus eigenaar Gerard van Eldik. “De foto’s zijn niet alleen voor Google bestemd, maar kunnen ook toegevoegd worden aan de website van de onderneming of gedeeld worden via social media wat een extra dimensie geeft aan de beleving van een winkel, de producten of de instelling.”

Bekijk hier een aantal voorbeelden: https://goo.gl/d25Lif https://goo.gl/PmxUrB https://goo.gl/5nq4kJ https://goo.gl/8Fgn3v https://goo.gl/aqah4W