Geplaatst door Webstors

Stern lanceert digitale monobrand strategie

Stern is één van de grote automotiveconcerns in Nederland en vertegenwoordigt zeventien toonaangevende automerken met een nagenoeg landelijke dekking, waaronder Mercedes-Benz, Renault, Nissan, Ford, Volvo, Land Rover, Kia en Opel. Het netwerk van Stern telt 75 vestigingen. Je kunt er een auto kopen of leasen, financieren en verzekeren, onderhouden en repareren, herstellen en inbouwen, beletteren en huren.

Stern heeft gekozen voor één monobrand strategie waarbij de propositie wordt gedaan vanuit één merk. De diverse bedrijfsnamen die over de jaren zijn ontstaan komen te vervallen. Aan Webstores de opdracht om deze strategie door te vertalen naar een nieuw digitaal platform. Daarmee worden ruim 30 websites teruggebracht naar één mobiliteitsplatform met één klantervaring.

Frictieloze gebruikerservaring
Op het platform zijn de strikte CI-richtlijnen van de automerken gecombineerd met de huisstijl van Stern. Dit zorgt voor een consistente gebruikerservaring die zich automatisch aanpast op alle touchpoints tijdens de klantreis. Ook de lead- en salesfunnels zijn vernieuwd. Er wordt gebruik gemaakt van een ‘universele salesfunnel’ waar eenvoudig meerdere conversiemogelijkheden gecombineerd kunnen worden in één aanvraag. Bij de realisatie van het nieuwe Stern.nl speelt het innovatieve beheer- en datamanagementplatform Autopilot een centrale rol. Met Autopilot is het mogelijk om complexe databronnen te structureren en daarmee content en data te verrijken tot een optimale presentatie van het aanbod. Dit zorgt voor een volledig gepersonaliseerde klantervaring.

De eerste stap
Het uitrollen van het nieuwe Stern.nl is de eerste stap in de complete digitale transformatie van Stern. Webstores kijkt uit naar een jarenlange intensieve samenwerking. Henri Willems, Commercieel Directeur Webstores: “We hadden meteen een klik met de mensen van Stern. We kijken terug op een intensieve en prettige samenwerking voor deze lancering. De komende periode gaan we het platform doorontwikkelen en zullen er veel innovatieve functionaliteiten worden toegevoegd. We zien ernaar uit om Stern de komende jaren nog verder te helpen in hun digitale transformatie en omnichannel strategie”.