Industry Wire

Geplaatst door Huawei

StorySign-campagne van Huawei wint zeven Cannes Lions

Amsterdam, 25 juni 2019 – Tijdens het Cannes Lions International Festival of Creativity heeft Huawei maar liefst zeven prijzen in de wacht gesleept. De StorySign-campagne, waarbij kinderboekjes worden vertaald naar gebarentaal, kreeg vier Gouden Leeuwen in de categorieën ‘Use of Mobile’, ‘Journey Design’, ‘Wellness tech: Mobile’ en ‘Social Purpose’. Bij drie van de vier gouden prijzen was Huawei het enige bedrijf dat deze in ontvangst mocht nemen. Daarnaast werd de campagne bekroond met een Zilveren Leeuw in de categorie ‘Quality Education’ en twee Bronzen Leeuwen voor ‘Infant Products, Toys & Educational Products’ en ‘Utility Apps’.

De StorySign-campagne
Wereldwijd zijn er 32 miljoen dove kinderen die meer moeite hebben met leren lezen dan horende leeftijdsgenootjes. Dit komt doordat dove en slechthorende kinderen klanken niet aan geschreven woorden kunnen koppelen. Hierdoor lopen zij vaak al op vroege leeftijd een taalachterstand op. StorySign gebruikt AI om tekst te vertalen naar gebarentaal, waardoor dove en slechthorende kinderen, net als hun leeftijdsgenoten, leren lezen terwijl ze naar de woorden in kinderboekjes kijken. Rondom de app werd eind vorig en begin dit jaar een grootschalige Europese campagne georganiseerd, waarbij online video, branded content, influencers en free publicity ingezet werden.

Toegewijd aan alfabetisering
Eerder al kondigde Huawei aan toegewijd te blijven aan alfabetiseringsprojecten voor dove kinderen. Het bedrijf heeft aanvullende financiering toegezegd aan de ‘European Union of the Deaf’. Daarnaast zal de StorySign-bibliotheek in de loop van 2019 uitgebreid worden met vier nieuwe kindertitels. Walter Ji, president Western Europe Huawei Consumer Business Group: “Bij Huawei geloven we dat technologie open en voor iedereen beschikbaar moet zijn, ongeacht wie je bent en waar je vandaan komt. Ik ben erg trots dat de StorySign-campagne zo veel erkenning heeft gekregen op het Cannes Lions Festival 2019. In de toekomst willen we een belangrijke impact blijven maken in de dovengemeenschap door nog meer dove kinderen te helpen leren lezen.”

De StorySign-campagne werd ontwikkeld door FCB Inferno, RED Consultancy en Wavemaker. In Nederland speelde Het PR Bureau een belangrijke rol voor het succes van de campagne.

Over Huawei Consumer Business Group
Huawei is een toonaangevende wereldwijde producent en leverancier van netwerkapparatuur, IT-oplossingen en consumentenproducten. Huawei heeft wereldwijd 15 R&D-centers en is gebouwd op 30 jaar ervaring in de telecom en ICT-industrie. De producten en diensten zijn beschikbaar in meer dan 180 landen en daarmee wordt één derde van de wereldbevolking bediend. Huawei Consumer Business Group is een van de drie businessunits van Huawei met producten zoals smartphones, tablets, mobiele breedbandapparaten, wearables en cloud services. Momenteel is Huawei het tweede grootste smartphonemerk ter wereld en verscheept wereldwijd meer dan 200 miljoen smartphones per jaar. Huawei is volledig toegewijd aan het leveren van innovatieve technologieën aan consumenten over de hele wereld. In Nederland telt Huawei 650 medewerkers en 2 vestigingen met het hoofdkantoor in Amsterdam.

Voor updates over Huawei Consumer Business Group volg ons op:
URL: https://consumer.huawei.com/nl/
Facebook: https://www.facebook.com/HuaweiDeviceNetherlands/
Twitter: https://twitter.com/huaweimobilenl
Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobilenl/
YouTube: https://www.youtube.com/user/HuaweiDeviceNL
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/10617746/

———————————————————————-

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht