Industry Wire

Geplaatst door Superwinkel

Superwinkel lanceert Supershop.de

Online warenhuis Superwinkel.nl opende onlangs officieel de deuren in Duitsland met de lancering van Supershop.de. De prijsvechter verkoopt al sinds oktober 2017 via Amazon.de, om ervaring op te doen op de Duitse markt.

In het afgelopen jaar is er intern een Duitse klantenservice opgezet en is ook het in huis ontwikkelde platform compleet meertalig gemaakt. Daarmee is het Superwinkels eerste standalone cross border site, want de Belgische markt werd bediend via de Nederlandse site.

De Duitse webshop biedt momenteel alleen nog producten aan in de categorieën parfum, cosmetica en haarproducten. Later zal dit uitgebreid worden naar meer productcategorieën. De eerste maand is Supershop.de al goed voor 5% van de totale omzet. Geen slechte start, aangezien de Duitse consument de weg naar de webshop nog moet vinden. Voor 2019 staat een uitbreiding naar Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk op de planning om de Europese expansie verder vorm te geven.

Superwinkel begon in 2009 als nichespeler en richtte zich met labels als Parfumsuper.nl en Horlogesuper.nl op verschillende doelgroepen. De labels werden in 2015 samengevoegd tot Superwinkel.nl. Het online warenhuis biedt een breed en diep assortiment topmerken tegen de laagst mogelijke prijs. En met succes: Superwinkel groeit hard in eigen land, zowel in omzet als in assortiment. Het bedrijf ontving in 2017 de publieksprijs XL in de categorie warenhuizen en behaalde dit jaar plaats 107 in de Twinke100. Met de Europese expansie kan Superwinkel nog betere deals beschikbaar maken, voor iedereen, door heel Europa.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht