Geplaatst door SensioLabs

SymfonyCon Amsterdam: Smile en SensioLabs versterken hun alliantie voor ontwikkeling Symfony

Utrecht, 21 november 2019 – Afgelopen januari kondigden Smile en SensioLabs hun alliantie aan als een verenigende kracht binnen het open source-ecosysteem met hoge expertise op het gebied van PHP en Symfony. De partijen presenteren zich nu samen als sponsor van SymfonyCon 2019 op 21-23 november in Amsterdam.

Smile, de Europese leider in digitale en open source-oplossingen, en SensioLabs, de bedenker van het open source webontwikkelingsraamwerk Symfony, hebben samen actief bijgedragen aan vele initiatieven om open-sourcegemeenschappen in Europa te versterken. Dit geldt ook voor Nederland, waar Smile en SensioLabs afgelopen juni met succes de Amsterdamse PHP meet-up presenteerden met Fabien Potencier, oprichter van Symfony.

De gezamenlijke betrokkenheid in Nederland zetten Smile en SensioLabs voort door het symposium SymfonyCon Amsterdam 2019 sterk te ondersteunen. Het grootste Symfonie-evenement ter wereld vindt plaats van 21 tot 23 november in de Beurs van Berlage, Amsterdam. SymfonyCon Amsterdam 2019 brengt meer dan 1.600 ontwikkelaars en CTO’s uit 50 landen bijeen voor het meest enerverende Symfony evenement van het jaar.

De deelname aan SymfonyCon Amsterdam 2019 is voor Smile en Sensiolabs een mooie gelegenheid om de alliantie te versterken, de Symfoniegemeenschap te ontmoeten en expertise te delen met deelnemers. Smile en SensioLabs ondersteunen de internationale gemeenschap van Symfony en dragen bij aan nieuwe projecten in lijn met hun gemeenschappelijke open source DNA.

Gregory Pascal, COO van SensioLabs, is blij met dit evenement: “SymfonyCon Amsterdam 2019 is een geweldig feest voor de Symfoniegemeenschap, Smile en SensioLabs. Bovendien is het met meer dan 1.600 deelnemers de grootste SymfonyCon ooit. Deze gemeenschap is nog nooit zo levendig is geweest en dat is buitengewoon.”

“De digitale transformatie van onze klanten wordt ondersteund door slimme digitale gebruikerservaring en efficiënte open technologieën zoals Symfony. Smile en SensioLabs brengen dit samen op internationale schaal en we zijn trots om deel te nemen aan het Amsterdam SymfonyCon. We kijken ernaar uit om Nederlandse communities en bedrijven te ontmoeten”, zegt Jean-Philippe Balança, internationaal directeur van Smile.

Over Smile

Smile is expert in digitale en opensource projecten, van advies tot ontwerp en uitvoering. Met vestigingen in zeven landen is Smile Europees leider op het gebied van digitale en opensource-services. Met de realisatie van de meest innovatieve oplossingen en software, leveren bijna 1.700 enthousiaste medewerkers hun bijdrage aan honderden strategische digitale projecten voor belangrijke Franse en Europese ondernemingen. Smile blinkt uit in opensourceproducten, componenten en frameworks, evenals zakelijke uitdagingen. Dankzij de vier pijlers van het bedrijf – Digital/E-business, Business Apps, Infrastructure en Embedded/IoT – en een complete lijn geïntegreerde services – consulting, digital agency, training, ontwikkeling en integratie, onderhoud en outsourcing – biedt Smile zijn klanten ondersteuning in iedere fase van de digitale transformatie. In 2017 bedroeg de omzet van Smile ruim 84 miljoen euro.

Meer informatie op smile.eu

Over SensioLabs

SensioLabs is de maker van het opensource framework Symfony, dat een wereldwijde referentie is geworden in web development. SensioLabs ondersteunt bedrijven die PHP en Symfony hebben geselecteerd als hoeksteen van hun web development. Dit doen ze met een aanbod van advies, expertise, training, diensten en ondersteuning op maat om de effectiviteit van developers te verbeteren, het succes van web development projecten te waarborgen en technische teams te ontwikkelen.

SensioLabs is actief in Frankrijk, Duitsland en de VS. Daarnaast is SensioLabs actief in 20 landen via een uitgebreid netwerk van meer dan 55 gecertificeerde aangesloten partners. SensioLabs telt meer dan 100 medewerkers en consultants. sensiolabs.com/