Geplaatst door T-Mobile

T-Mobile activeert in drie dagen grootste 4G+ netwerk

T-Mobile blijft het netwerk verbeteren en activeert vanaf 11 januari de volgende innovatie op het 4G-netwerk; namelijk 4G+. Doordat T-Mobile gebruik maakt van ‘state of the art’ technologie kan T-Mobile 4G+ in drie dagen implementeren. T-Mobile is daarmee de enige provider in Nederland die 4G+ in deze snelheid in haar netwerk kan activeren. 4G+ is een extra functionaliteit op het 4G-netwerk en T-Mobile klanten met een 4G+ toestel zullen gemiddeld vijftig procent sneller internet krijgen. De implementatie start vandaag en is woensdag 13 januari afgerond. Op dat moment heeft T-Mobile een 4G+ populatiedekking van 76%. Naar verwachting is 4G+ eind deze zomer, net als het 4G-netwerk, landelijk dekkend. Naast hogere snelheden betekent 4G+ een nog stabielere dataverbinding onderweg en dat is prettig voor bijvoorbeeld het streamen van films of videobellen in een rijdende auto of trein.

Lampros Iskos, Directeur Technology; “Mobiel dataverkeer groeit explosief. Dit vraagt veel van de snelheid en capaciteit van mobiele netwerken. Wij hebben ons 4G-netwerk gebouwd met het oog op de toekomst waarin het dataverbruik verder zal toenemen. Het is niet voor niets dat ons netwerk nu al supersnel is, een enorme capaciteit heeft en deze datagroei met gemak aan kan. De nieuwere smartphones kunnen zelfs een nóg hogere snelheid verwerken als ze gebruik kunnen maken van 4G+. We activeren 4G+ om onze klanten met een 4G+ toestel een nog betere netwerkervaring te bieden. De snelheid waarmee wij 4G+ activeren geeft ons een direct concurrentievoordeel ten opzichte van de concurrentie. Dat is dus de kracht van de wijze waarop wij ons netwerk hebben gebouwd”.

Grootste 4G+ netwerk
Om 4G+ aan te kunnen bieden is er minstens 4G nodig op twee frequentiebanden. T-Mobile heeft haar volledige netwerk vanaf het begin ontworpen voor 4G+ op minimaal twee frequentiebanden (900 en 1800MHz). Dit stelt T-Mobile nu in staat om 4G+ in rap tempo te activeren. Door de nieuwe software die T-Mobile gebruikt, is de activatie snel te realiseren. Het is één ‘ druk op een knop’, waarmee locaties op afstand worden geactiveerd. De verwachting is dat aan het einde van de zomer 4G+ geactiveerd is in heel Nederland.

Meer informatie over 4G+ vind je hier.

Nog hogere snelheden
Het netwerk van T-Mobile biedt gemiddeld de hoogste 4G-snelheid aan in Nederland. Uit onafhankelijke onderzoeken van DIKW Consultancy blijkt dat de gemiddelde 4G-internetsnelheid bij T-Mobile, hoger ligt dan bij de andere providers. De gemiddelde snelheid (landelijk gemeten) ligt nu voor 4G van T-Mobile rond de 40Mb/s. Met de komst van 4G+ zullen de snelheden nog hoger worden. De verwachting is dat met 4G+ de gemiddelde snelheid door gebruik te maken van geschikte toestellen zo’n 50% hoger komt te liggen. Om gebruik te maken van 4G+ heb je een toestel nodig dat 4G+ en deze technologie ondersteunt. Deze toestellen zijn te herkennen aan de technische aanduiding Cat. 6 of Cat.9. Een overzicht van toestellen die 4G+ ondersteunen, vind je hier.