Geplaatst door Steijger.communications BV

T-Mobile kiest voor de TIE Kinetix E-commerce Platform

Na een evaluatie heeft T-Mobile gekozen voor het TIE Kinetix E-commerce Platform om de bestaande webshop van T-Mobile ingrijpend te wijzigen. Daarbij besloot T-Mobile voor het outsourcen van het gehele IT-platform, om zodoende een optimale koppeling tot stand te brengen tussen enerzijds de technische mogelijkheden en anderzijds de telkens wijzigende commerciële behoeften. De uitvoering van het online innovatieproject werd in handen gelegd van The Online Company, dat een track record heeft in online webprojecten in onder andere de telecomindustrie.

Erik van Laar van The online Company: “In E-commerce draait alles om snelheid. Wil je de time-to-market kort houden, dan is een hoge mate van flexibiliteit noodzakelijk. Een optimale koppeling tussen de backoffice systemen en de frontoffice is daarbij vanzelfsprekend. De MamboFive Commerce Suite van TIE Kinetix is bij uitstek geschikt om die koppeling naadloos te maken.”

In de moderne E-commerce gaat het om het genereren van verkeer en de conversie naar verkoop. De bottleneck zit vooral in de conversie. Voor een optimale conversie is een hoge mate van flexibiliteit noodzakelijk. Bijvoorbeeld om direct op de concurrentie te kunnen reageren en prompt nieuwe producten te kunnen lanceren. De grenzen van de eigen, bestaande IT-mogelijkheden worden door de snelheid waarmee de webwereld zich ontwikkeld, dan al snel bereikt.

Tessel Jarigsma, directeur Internet & New Media van T-Mobile zegt: “Wij wilden graag een webwinkel die voor onze klanten het makkelijkst te gebruiken is. De MamboFive Commerce suite heeft het ons mogelijk gemaakt om het aantal stappen voor een bestelling te minimaliseren. Daarnaast bieden we nu rijkere content aan: customer reviews, upsell mogelijkheden, voorraadinformatie en gedetailleerde productbeschrijving. Mede daardoor kunnen wij de conversie verhogen en meer omzet genereren uit onze webwinkel.”

Jan Sundelin CEO van TIE zegt: “Vanzelfsprekend zijn wij verheugd met de keuze van T Mobile voor het TIE Kinetix E-commerce Platform. Wij hebben veel ervaring met grote telecom webshops en het is onze ervaring dat de flexibiliteit, de modulaire opbouw en de hoge mate van beheersbaarheid van onze MamboFive Commerce Suite het online succes van onze klanten bepalen.”

Profiel The Online Company
The Online Company beheerst het totale spectrum van eBusiness en is al meer dan een decennium een begrip in de online wereld. Tot het portfolio behoren grote en tevreden klanten in diverse branches, die op uiteenlopende wijzen zijn geholpen bij hun online activiteiten. The Online Company heeft altijd één helder doel voor ogen: alles wat zij doet moet leiden tot hogere conversie en sales. Daarbij staat The Online Company voor kwaliteit en voor het uit handen nemen van de (online) zorg. Met een hands-on mentaliteit en een persoonlijke benadering zorgt The Online Company ervoor dat de doelen die klanten voor ogen hebben binnen bereik komen te liggen. www.theonlinecompany.nl

Profiel TIE
TIE (NYSE Euronext: TIE Holding) levert innovatieve software oplossingen in een web omgeving. De oplossingen helpen alle handelspartners in de supply chain om probleemloos samen te werken op de belangrijkste E-commerce processen: marketing, sales en fullfilment. Met TIE Kinetix biedt de onderneming een ‘Total Integrated E-commerce’ concept dat bestaat uit drie innovatieve platforms voor Business Integration (o.a. e facturering, XML/EDI datasynchronisatie), Content Syndication en E-commerce. De ‘Total Integrated E-commerce’ oplossingen minimaliseren de energie die nodig is voor een transactie cyclus in de supply chain en geeft klanten het voordeel om kosten te verlagen, en omzet en winst te maximaliseren.
TIE heeft meer dan twee decennia ervaring in het ontwikkelen en implementeren van wereldwijde E-commerce standaarden. TIE is een beursgenoteerde onderneming met kantoren in de Verenigde Staten, Australië, Frankrijk en Nederland.

Voor verdere informatie:

TIE Holding N.V.