Geplaatst door Talentsoft

Talentsoft rondt $ 50 miljoen financieringsronde af om de groei te versnellen

Rijswijk, 11 januari 2019 – Talentsoft, de Europese HR-Tech leider op het gebied van cloudbased talentmanagement- en human capital management software, heeft  een nieuwe financieringsronde aangekondigd. Francisco Partners, BPI en Goldman Sachs steken $ 50 miljoen in het Franse bedrijf. Dit kapitaal wordt aangewend voor:

• Accelaratie van de internationale groei van het bedrijf
  • Investering in HR-datamanagement en innovaties op het gebied van werknemerservaring
  • Verschuiving van een SaaS-model naar een open model voor integratie met externe applicaties

$ 50 miljoen om positie als Europese leider in HR-technologie te versterken

De totale financieringsronde van $ 50 miljoen behoort in 2018 tot de tien grootste financieringsronden in Europa voor bedrijfssoftware. De volledige investering zal worden gebruikt om de groei van het bedrijf te versnellen door middel van innovatie en internationale marktuitbreiding, waardoor de positie van het bedrijf als Europese leider op het gebied van HR-technologie verder wordt versterkt.

Strategie gebaseerd op drie pijlers

1. Versnelling van de internationale ontwikkeling van het bedrijf: de Talentsoft-software wordt nu gebruikt in meer dan 130 landen en is beschikbaar in 27 talen. Het bedrijf wil deze expertise gebruiken om haar grote klanten te ondersteunen bij hun wereldwijde implementaties.
  2. Innovatie gericht op HR-datamanagement en werknemerservaring. Als het eerste HR Tech Lab in Europa, zal Talentsoft honderden developers inzetten om de werknemerservaring (employee experience) van miljoenen werknemers te transformeren en daarnaast de Talentsoft HUB, het HR-aanbod van het bedrijf, te versterken.
  3. Verschuiving van een SaaS-model naar een iPaaS-model. Jean-Stéphane Arcis heeft de ambitie om Talentsoft de leidende HR-marktplaats in Europa te maken. Het bedrijf zal dus verschuiven van een SaaS-model naar een iPaaS-model (Integrated Platform as a Service).

Technologiepartners kunnen voortaan continu nieuwe diensten integreren, om zo goed mogelijk aan de verwachtingen van de klant te voldoen.

“Deze financieringsronde markeert een nieuwe fase in de geschiedenis van Talentsoft en we zijn trots dat we worden ondersteund door deze toonaangevende venture capital bedrijven. Onze bestaande partners, Bpifrance en Goldman Sachs, en de nieuwe investeerder Francisco Partners, tonen een sterk vertrouwen in wat we doen. We willen nog een stap verder gaan door met ons nieuwe iPaaS-programma het eerste HR Tech-platform in Europa te worden. Hiermee wordt Talentsoft de nummer één software voor marktinnovaties op het gebied van HR, ” legt Jean-Stéphane Arcis, CEO van Talentsoft, uit.