Geplaatst door ServiceNow

Tanium en Plat4mation kondigen strategische samenwerking aan om de ROI voor ServiceNow-klanten te verhogen

Amsterdam, 14 mei 2024 – Tanium, marktleider op het gebied van Converged Endpoint Management (XEM), kondigt een strategische samenwerking aan met Plat4mation, een wereldwijde ServiceNow partner in platformconsultancy en implementatiediensten. Dit partnerschap zal de waarde die klanten ontvangen uit hun investeringen in gecombineerde Tanium- en ServiceNow-oplossingen aanzienlijk vergroten. Zij kunnen nu profiteren van Plat4mation’s expertise, best practices en ervaring met het succesvol implementeren, integreren en optimaliseren van meer dan 1.000 ServiceNow-projecten over een periode van tien jaar.

“We zijn verheugd om met Tanium samen te werken als een strategische implementatiepartner die ons zal helpen om onze aanwezigheid binnen het ServiceNow-ecosysteem te versterken en uit te breiden”, zegt Jim Austin, managing director van Plat4mation. “Onze diepgaande domeinkennis en staat van dienst in het begeleiden van klanten bij modernisering en bedrijfstransformatie zullen sterk worden verbeterd.”

Tanium stelt organisaties in staat om de nauwkeurigheid en volledigheid van de gegevens in hun Configuration Management Database (CMDB) te optimaliseren en de totale waarde van hun investeringen in ServiceNow-oplossingen te maximaliseren. Tanium’s samenwerking met Plat4mation zal de waarde die ServiceNow-klanten krijgen uit Tanium’s XEM-platform aanzienlijk vergroten, met tastbare voordelen zoals:

–                  Blinde vlekken elimineren – Tanium levert real-time gegevens over elk endpoint in de omgeving, zodat IT-afdelingen blinde vlekken kunnen elimineren.

–                  Kosten verlagen – Tanium onderhoudt een real-time ServiceNow CMDB met volledig inzicht in hardware- en software-inventaris en -gebruik, ongeacht het besturingssysteem of netwerk, zodat organisaties hun licentiekosten onmiddellijk kunnen verlagen.

–                  Risico’s beperken – Met Tanium is het eenvoudig om realtime gegevens over kwetsbaarheden en compliance te verzamelen voor prioritering en onderzoek in ServiceNow Vulnerability Response en ServiceNow Configuration Compliance.

–                  Artificiële Intelligentie mogelijk maken – Het platform van Tanium kan realtime, gedetailleerde gegevens leveren over alle endpoints van een organisatie, wat essentieel is voor het trainen van AI-modellen en om ervoor te zorgen dat de gegenereerde inzichten en voorspellingen betrouwbaar zijn.

“Onze alliantie met Plat4mation toont het committment van Tanium om organisaties te helpen maximale waarde uit hun ServiceNow-investering te halen door volledige, realtime endpoint-gegevens te leveren en CMDB-updates in slechts enkele uren mogelijk te maken, in plaats van dagen of zelfs weken”, zegt Shawn Gallagher, VP strategische allianties bij Tanium. “In sommige gevallen is dat een reductie tot 90% van de refresh-tijd. Onze klanten zullen nu beter gepositioneerd zijn om te profiteren van de nieuwste AI-innovaties. Ook kunnen zij nu een datacentrische beveiligingsstrategie opzetten met minder kosten en complexiteit van integraties van puntoplossingen.”

“In de Benelux loopt al een tijd een samenwerking tussen Tanium en Plat4mation,” zegt Wytze Rijkmans, Regional VP bij Tanium. “De samenwerking tussen Tanium, ServiceNow en Plat4mation is een perfect voorbeeld van een complementaire samenwerking. Wij leveren real-time data, ServiceNow verwerkt deze data, waarna Tanium weer voor de remediëring zorgt. En Plat4mation staat organisaties bij om deze hele cyclus goed te implementeren. In de Benelux focussen we onze samenwerking met Plat4mation rond de NIS2-regelgeving.”

Plat4mation is een ServiceNow ecosystem Ventures-partner. In deze rol helpt het team van Plat4mation van meer dan 500 gecertificeerde functionele en technische consultants, Certified Master Architects met CSDM (Common Service Data Model) certificeringen organisaties de juiste data te integreren binnen de CMDB, deze effectief toe te passen binnen ServiceNow’s CSDM en de beste acties mogelijk te maken voor Tanium ITX- en SecOps-initiatieven. Cruciaal hierbij is de op intensieve workshops gebaseerde implementatiemethodiek van Plat4mation.

Ter ondersteuning van dit nieuwe strategische partnerschap introduceert Plat4mation ook nieuwe dienstenpakketten. Deze zijn ontworpen om de integratie van Tanium’s uitgebreide endpoint-data met ServiceNow’s robuuste CMDB verder te verbeteren. Hierdoor wordt een nieuw niveau van datakwaliteit en operationeel inzicht mogelijk. De synergetische kracht van dit nieuwe strategische partnerschap en de dynamische mogelijkheden van hun gezamenlijke dienstenaanbod lieten Tanium en Plat4mation vorige week al zien op de Knowledge 2024 conferentie van ServiceNow.