Industry Wire

Geplaatst door Team Nijhuis

Team Nijhuis wint FD Gazellen Award

Team Nijhuis uit Borne is volgens Het Financieele Dagblad één van de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Het bureau voor merkcommunicatie mag zich een jaar lang FD Gazelle noemen omdat het een bovengemiddelde groei heeft laten zien de afgelopen drie jaar. De omzet van Team Nijhuis groeide de afgelopen vijf jaar met maar liefst 809 procent.

FD Gazellen groeibriljanten van het Nederlandse bedrijfsleven

De FD Gazellen worden door Het Financieele Dagblad gezien als ‘de groeibriljanten van het Nederlandse bedrijfsleven’. De gemiddelde omzetgroei van de 490 bedrijven in Nederland die zich dit jaar FD Gazelle mogen noemen ligt op 156%. Die omzetgroei is gemeten van 2012 tot en met 2014. Team Nijhuis heeft de prestigieuze FD Gazelle te danken aan de omvorming van traditioneel reclamebureau tot volwaardig online marketingbureau die vijf jaar geleden is ingezet. Daardoor groeide de omzet van het bureau uit Borne de afgelopen vijf jaar met maar liefst 809 procent. Die omzetgroei zorgde vorige maand ook al voor een twaalfde positie in de Technology Fast50 van Deloitte. Team Nijhuis nam de award gisteren in ontvangst in Apeldoorn. “We hebben hier als team samen keihard voor gewerkt, deze award voelt echt als waardering en erkenning voor onze inzet.”

Traditioneel familiebedrijf dat het roer omgooide

Directeur Gerben Lievers (28) trad in 2010 toe tot het bedrijf van zijn ouders en zette op zijn 23ste de online bedrijfspoot op. “Mijn ouders zagen dat de wereld en het medialandschap veranderden en dat klanten andere dingen vroegen aan een traditioneel bureau. Ik ben opgegroeid in het internettijdperk en we besloten het anders te gaan doen. We hebben het roer omgegooid en zijn nu het snelst groeiende online marketingbureau van Nederland. Daar ben ik trots op, zeker als je ziet waar we vandaan komen. Team Nijhuis is in 1973 opgericht als ontwerpbureau en tot 2008 verdienden we primair ons geld met media-inkoop en het schrijven van advies- en ontwerpuren. Dat we nu zo succesvol zijn geworden komt omdat we ons businessmodel hebben veranderd. We hebben het voor elkaar gekregen om een traditioneel familiebedrijf te blijven, maar wel één met een start-up-cultuur.” Volgens Karlijn Lenderink, merkstrateeg bij Team Nijhuis, is het geheim van het succes ook dat niet honderd procent is ingezet op online. “De essentie van succesvolle online marketing is en blijft nog steeds om een stevige merkstrategie neer te zetten. Die focus op strategie hebben we gehouden en gecombineerd met onze kennis van online.”

Ambitie om uit te groeien tot het topbureau voor MKB Nederland

Het winnen van de FD Gazelle en de twaalfde plek in de Technology Fast50 onderstrepen voor Bureau Team Nijhuis met de koerswijziging de juiste weg is ingeslagen. Het bureau uit Borne heeft de ambitie om hét topbureau voor MKB Nederland te worden. Lievers: “We willen vooral MKB’ers helpen met het vergroten van hun omzet en hun positie. De markt is door internet volledig transparant geworden. Als je als bedrijf maar één kans hebt om te laten zien wat je in huis hebt, moet je je zaken online op orde hebben, anders is je klant ook binnen een seconde weer weg. Dat frustreert veel ondernemers. Ze krijgen wel bezoek op hun site, maar geen klanten. We geven de klant realistische prognoses en gaan écht door waar anderen stoppen. Zo zorgen wij bij onze klanten voor tevredenheid en rendement.”

Over Team Nijhuis

Online marketing bureau Team Nijhuis helpt MKB-organisaties met het verhogen van hun omzet door meer- en betere verkoopkansen te creëren op basis van een consistente strategie en doelgerichte inzet van online marketing. Het bureau heeft ruim 40 jaar ervaring met marketing & communicatie en is opgericht in 1973. Met een team van 35 vakspecialisten werkt het bureau voor meer dan honderd klanten.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht