Industry Wire

Geplaatst door The Post

The Post wint pitch PPG Industries

Een geïntegreerde aanpak voor de productie van online en offline content voor de hele Noord-Europese markt: dat was de uitvraag van PPG Industries, wereldwijd één van de grootste leveranciers en producent van verven, coatings en aanverwante materialen. Na een pitchfase is The Post het winnende contentmarketingbureau: vanaf 2019 is het Zwolse bureau de strategisch en operationeel contentpartner van PPG Industries.

Voor PPG Industries – bekend van merken als Sigma en Histor – gaat The Post aan de slag met een overkoepelende strategie, van plot summary tot publieksreizen. Deze strategie is de basis voor de onderliggende merken en services, én voor een nieuw kleurensysteem dat PPG in 2019 op de Noord-Europese markt wil introduceren. Ook in de productie zal The Post een belangrijk aandeel hebben. Zo spelen ze een rol in de doorvertaling van specifieke campagnes in content en nemen zij de uitvoering van de Hub, Hero en Hygiëne content voor onze hun rekening, waaronder video, animaties en brochures.

Overkoepelend en uitvoerend
Yossip de Jong, partner bij The Post: “De samenwerking met PPG is een logisch gevolg van de ontwikkeling die we als The Post hebben doorgemaakt waarbij steeds meer grote merken ons niet alleen voor strategie maar ook voor de uitvoering van hun contentmarketing weten te vinden.” Ann Heylen, Marketing Communication Manager PPG Noord-Europa: “Wij hebben voor The Post gekozen omdat zij niet alleen de overkoepelende strategie neerzetten, maar ook uitvoerend heel sterk zijn. We verheugen ons op een fijne samenwerking.”

Vliegend van start
In aanloop naar 2019 is The Post eind vorig jaar al van start gegaan met de uitrol van de strategie en de productie van de eerste formats. Zo zijn reeds de internationale brochures voor Sigma en Histor opgeleverd, mooie B2B- en B2C-productcampagnes gelanceerd voor een nieuwe muurverf van Sigma en is een inspirerende video gemaakt op de enorme bouwplaats van het stadhuis in Utrecht. Een goede start van deze internationale samenwerking. Ann: “We zijn erg blij met de tot nu toe geleverde producties, die niet alleen in Nederland, maar ook internationaal ingezet worden.” Yossip: “Wij zijn er enorm trots op dat we dankzij de inzet en creativiteit van ons gehele team voor PPG internationaal aan de slag mogen.”

Over The Post
Contentmarketingbureau The Post levert dagelijks een waardevolle bijdrage aan de ontwikkeling van het vakgebied contentmarketing. Voor uiteenlopende B2B- en B2C-organisaties maken wij effectieve contentmarketingstrategieën die we vervolgens ook uitvoeren. Op die manier helpen we bij het realiseren van organisatiedoelen op het gebied van branding, communicatie, marketing en sales. Oprichtster Carlijn Postma is in 2017 verkozen tot Content Marketing Vrouw van het Jaar.

Meer weten? www.thepost.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht