Industry Wire

Geplaatst door Toshiba TEC

‘The Retail Machine’ toont het nieuwe winkelen tijdens vakbeurs Retail+ in Brussel

Amersfoort, 7 april 2011 – Naar aanleiding van de Retail+ beurs die op 11 en 12 mei 2011 plaatsvindt in Tour & Taxis in Brussel, hebben een aantal vooraanstaande spelers die actief zijn op het gebied van winkelautomatisering en elektronisch betalen, zich verenigd in het consortium ‘The Retail Machine’. ‘The Retail Machine’ neemt op Retail+ een prominente plaats in en heeft als belangrijkste doelstelling de beursbezoeker op een interactieve manier te laten kennismaken met technologieën en concepten die ‘het nieuwe winkelen’ ondersteunen. De nadruk ligt daarbij vooral op concrete hands-on ervaringen en demonstraties van innovatieve oplossingen voor food- en non-foodretailers.

Oplossingen voor modesector
Op de stand van ‘The Retail Machine’ kan de bezoeker o.a. ervaren hoe RFID in een fashion-omgeving kan aangewend worden om het logistieke proces binnen een verkooppunt te optimaliseren en een quasi realtime overzicht beschikbaar te hebben van de in de winkel werkelijk aanwezige voorraad.

Interactief winkelen
Er is ruime aandacht voor e-commerce en interactieve oplossingen voor mobiel winkelen, waarbij een breedbandverbinding met het hoofdkantoor en een draadloos netwerk binnen het winkelpunt, in combinatie met de laatste generatie mobile devices, nieuwe mogelijkheden bieden voor een gepersonaliseerde communicatie met de klant.

Nieuwe concepten voor foodsector
Ook voor slagers, traiteurs, verswinkels en supermarkten zijn er diverse vernieuwende concepten te ontdekken. Zo stellen we de meest compacte inpakmachine ter wereld aan het publiek voor, en gaan we dieper in op de wettelijke verplichtingen voor voedselveiligheid en traceerbaarheid.De beursbezoeker kan kennismaken met geautomatiseerde oplossingen voor cash-betalingen en cash-management, maar ook met elektronische betaalterminals die NFC (Near Field Communication) ondersteunen. Speciale aandacht wordt besteed aan de praktische consequenties van de invoering van de elektronische maaltijdcheque in België.

Creëer sfeer met LED-verlichting
‘The Retail Machine’ demonstreert ook hoe de moderne winkelier met LED-verlichting binnen een winkelomgeving een specifieke sfeer kan creëren, en zoomt daarbij in op de economische en ecologische voordelen van een investering in deze technologie.
Het bovenstaande is slechts een greep uit de ervaringen die op de stand van ‘The Retail Machine’ kan worden getoond, want een aantal andere productlanceringen en innovatieve concepten zijn in voorbereiding.

De volgende bedrijven maken deel uit van het ‘Retail Machine Consortium’: TOSHIBA TEC, Atos Worldline, Cegeka, Becosoft, Nordic ID, Labeltech, Time2Trace, Sodexo, Eco Leddlight en Edenred.

Over Toshiba TEC
TOSHIBA TEC Europe (TERIS) richt zich op productplanning, marketing, verkoop, onderhoud en distributie van POS-systemen (point of sale), kassa’s, weegschalen, barcodeprinters, randapparatuur en software-informatiesystemen over geheel Europa, het Midden-Oosten en Afrika. TOSHIBA TEC Europe levert totaaloplossingen: van consulting en systeemontwerp tot en met systeeminstallatie, bediening en onderhoud. Meer informatie over TOSHIBA TEC op www.toshibatec-eu.com.

Over Atos Wordline
Atos Worldline is het expertisecentrum van Atos Origin voor hoogtechnologische transactiediensten. Atos Worldline is de leider in elektronische transacties en is gespecialiseerd in elektronische betalingen (issuing, acquiring, terminals, betaaloplossingen en kaartverwerking), eCS (online diensten voor klanten, burgers en gemeenschappen) en diensten voor financiële markten. Het engagement van Atos Worldline op het gebied van onderzoek en innovatie laat zijn klanten toe gebruik te maken van bekroonde oplossingen in domeinen als betalingen via gsm, IPTV, online CRM en papierloze oplossingen. www.atosworldline.be.

Over Cegeka
Het Belgische ICT-bedrijf Cegeka is een van de belangrijkste hosters van computersystemen in België en Nederland. Het heeft datacenters in Hasselt, Leuven en Veenendaal (NL). Andere diensten van Cegeka omvatten de implementatie en integratie van ICT-infrastructuren, managed services, outsourcing, gebruikersondersteuning, desktopbeheer, de ontwikkeling en implementatie van toepassingen, technische ondersteuning en adviesverlening. Cegeka werd opgericht in 1992 en telt momenteel 1.500 personeelsleden. In Nederland levert Cegeka ICT-diensten en software voor wooncorporaties, zorginstellingen en kmo’s. In 2009 realiseerde Cegeka een geconsolideerde omzet van 136,8 miljoen euro, tegenover 114 een jaar eerder. Bezoek www.cegeka.be voor meer informatie.

Over Becosoft
Becosoft is een toonaangevende partner in winkel- en kantoorautomatisering. Onze gebruiksvriendelijke oplossingen zorgen voor snelle en eenvoudige integratie binnen uw bedrijf. Tevens staat een team van professionals dagelijks ter beschikking om u optimaal te ondersteunen. Meer info op www.becosoft.be.

Over Nordic ID
Nordic ID heeft 20 jaar ervaring in het produceren van handheld computers en draagbare terminals en is daarbij een pionier in RFID toepassingen. Het is één van Europa’s leidende Auto-ID fabrikanten, strevend naar continu innoveren en verbeteren. Hoofdkantoor en productie zijn gevestigd in Salo. Dit is de “mobile phone valley” van Finland. Nordic ID is vooral bekend geworden door de Piccolink serie thin-client terminals. De filosofie van Nordic ID is onafgebroken werken. Dit wordt bereikt door een combinatie van ergonomische Finse vormgeving en slimme techniek. In Alphen aan den Rijn bevindt zich sinds een aantal jaren de Benelux & Export vestiging. Meer info op www.nordicid.nl.

Over Labeltech
LabelTech positioneert zich als een bedrijf dat actief meedenkt en oplossing aandraagt in de processen rondom het etiket. Ons doel is het bieden van een zo breed mogelijk pakket waardoor er een duurzame relatie ontstaat met onze klanten en waarin LabelTech een duidelijke meerwaarde vertegenwoordigt. Door innovatie, ideeën, producten en service komt deze meerwaarde tot uitdrukking. Ons doel wordt bereikt door de mentaliteit en daadkracht van onze medewerkers Meer info op www.labeltech.nl.

Over Time2Trace
Time2Trace richt zich 100% op RFID-toepassingen en plaatst zich tussen de klant en de RFID-technologie bedrijven. Time2Trace biedt een antwoord op zowel de vraag naar economische haalbaarheid (business case) als technologische haalbaarheid (proof of concept). Meer info op www.time2trace.be.

Over Sodexo in België
Sinds 1971 levert Sodexo België, die zo’n 4.000 mensen tewerk stelt, On-site Service Solutions aan de volgende klantencategorieën: Bedrijven en Industrieën, Scholen en Universiteiten, Gezondheid en Remote sites; alsook Motivation Solutions zoals Voordelen voor de Medewerkers, Incentives en Erkenning en Publieke Voordelen. (bv. Lunch Pass, Culture Pass and Gift Pass). Meer info op http://be.sodexo.com/.

Over Eco Leddlight
De LED Lighting divisie van Toshiba International Corporation levert innovatieve, doeltreffende, duurzame en economische oplossingen. De LED-oplossingen helpen de consument mee evolueren naar het licht van de toekomst. Toshiba zorgt voor de productie van krachtige LED’s en biedt een volledig scala van verlichting. De LED-verlichting is een op en top ecologisch product want ze bevat geen kwik en geeft geen ultravioletstralen. In België worden de LED-oplossingen verdeeld via Design Diffusion. Deze Luikse KMO is specialist in LED-verlichting voor particuliere en professionele binnen-en buitenverlichting, en design-verlichting. Meer info op www.ecoleddlight.com.

Over Edenred
Edenred, bedenker van het Ticket Restaurant® en wereldleider in voorafbetaalde dienstentitels aan bedrijven, bedenkt en ontwikkelt oplossingen die het leven van werknemer vergemakkelijkt en de efficiëntie van bedrijven verbetert. De oplossingen voorgesteld door Edenred garanderen dat de middelen die door de bedrijven worden toegekend bestemd zijn voor een specifiek gebruik. Meer info op www.edenred.be.

Redactionele informatie:
Organisator Retail+: Easyfairs
Retail+ vindt plaats op 11 en 12 mei 2011 in Tour & Taxis in Brussel, Indien u een interview met Dries de Beul en/of rondleiding wenst op de stand van ‘The Retail Machine’, kunt u contact opnemen met Influx PR, Gerline van Wijnen/ Hilde Mussche – Influx PR, telefoon +31 (0)55 3663034 of e-mail: toshiba@influx-pr.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht