The Romans ontwikkelt activatiecampagne rond het 10-jarig jubileum van de easyJet thuisbasis op Schiphol

9 April 2025, Amsterdam – Ter ere van het 10-jarig jubileum van de easyJet basis op Schiphol, sloegen de luchtvaartmaatschappij en creatief communicatiebureau The Romans de handen ineen voor een opvallende, lokaal gewortelde activatie: de Flying Cake. Een creatieve knipoog naar de Nederlandse verjaardagstraditie van trakteren, met een serieuze PR-impact.
Van taart tot top-of-mind
De campagne heeft als doel om de awareness en lokale relevantie van easyJet in Nederland te vergroten, met een creatieve strategie die voortbouwt op het merkplatform ‘Get Out There’. Centraal staat easyJet’s authentieke karakter: als pionier in betaalbaar vliegen maakt het merk reizen toegankelijk en spontaan, met plezier als kern van de beleving.
In samenwerking met de Amsterdamse hotspot YUSU Coffee creëerden The Romans voor easyJet de Flying Cake. Een limited edition luchtige, wolkachtig taartje met smaken geïnspireerd op de drie favoriete easyJet-bestemmingen waar je vanaf Amsterdam naartoe kunt vliegen, gekozen door de YUSU-community. Elke ‘Flying Cake’ geeft kans op het winnen van vliegtickets.
Sophie Nicholson, partner The Romans; “Door het samenbrengen van smaak en reizen in een creatieve samenwerking met de populaire Amsterdamse coffee spot YUSU, hebben we een connectie kunnen maken met de lokale community en easyJet zichtbaar gemaakt in de grootste lifestyle media van Nederland. Hopelijk de eerste van velen!”
Een cake die je meeneemt op reis
Tien jaar geleden, in 2015, opende easyJet een basis op Amsterdam Airport Schiphol, waarbij vliegtuigen en lokaal personeel permanent op de luchthaven werden gestationeerd. Deze mijlpaal vertegenwoordigt meer dan 70 miljoen passagiers van en naar Amsterdam in de afgelopen jaren. Dit jaar verwacht de luchtvaartmaatschappij 6,2 miljoen passagiers naar meer dan 40 bestemmingen in Europa te vliegen.
Leuk weetje: Amsterdam was de eerste bestemming van easyJet buiten het Verenigd Koninkrijk.
“Schiphol is inmiddels al tien jaar een belangrijke thuisbasis voor easyJet en we wilden die speciale band met Nederland op een originele manier vieren. Deze campagne onderstreept hoe belangrijk het voor easyJet is om ons te verbinden met de lokale gemeenschap op een manier die authentiek en organisch aanvoelt in hun dagelijks leven, met een knipoog naar Nederlandse tradities. Samen met YUSU en The Romans waren we in staat om iets te creëren dat mensen letterlijk het plezier van reizen laat proeven en ervaren en onze ‘Get Out There’-spirit omarmt,” aldus Lizzie Davies, Head of Marketing easyJet.
Tastbare impact en zichtbaarheid
De Flying Cake is van 5 t/m 10 april verkrijgbaar bij YUSU. De campagne leidde tot publicaties in lifestyle media zoals ELLE, Foodies en Barts Boekje en social posts, met een gecombineerd bereik van meer dan 9 miljoen mensen. De volledige opbrengst van de verkochte taartjes gaat naar UNICEF, de goede doelpartner van easyJet.
Credits
Concept, design & executie: The Romans
Activatiepartner: YUSU
Fotografie: Il Soo van Dijk
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.