Industry Wire

Geplaatst door TBWANEBOKO

Thierry Albert is TBWANEBOKO’s nieuwe Executive Creative Director

Amsterdam, 24 maart 2021 – In navolging op een aantal recent aangestelde senior creatieven blijft TBWANEBOKO investeren in de groei van het bureau. Met de benoeming van Thierry Albert als Executive Creative Director (ECD) krijgt de verdere ontwikkeling van The Disruption Company een volgende creatieve kwaliteitsimpuls.

Albert neemt meer dan twintig jaar ervaring in de creatieve industrie in Europa en Canada met zich mee. Hij heeft meermaals bekroonde campagnes gemaakt voor onder andere Heineken, Corona, Budweiser, Instagram, Uber, Coca-Cola en McLaren. Voordat hij bij TBWANEBOKO startte, werkte hij acht jaar bij Wieden+Kennedy Amsterdam, waar hij de Global Creative Director was op Heineken, Instagram en, meer recentelijk, de Evian-campagne met Dua Lipa in de hoofdrol. De creatief regisseert ook muziekpromo’s en documentaires onder de naam ALBERT ALBERT.

Tijdens zijn indrukwekkende carrière heeft Albert verschillende Cannes Lions gewonnen en talloze erkenningen gekregen van de D&AD, Eurobest en de Andy Awards. In de prijzen vielen onder meer de vroege Marmite ‘Squeezy’-campagne, de Heineken’ The Chase’-campagne met Daniel Craig in de hoofdrol en de ‘Stories Are Everywhere’-campagne voor Instagram, volledig gemaakt met behulp van het platform. Die laatste bezorgde hem een uitnodiging op het podium van het D&AD Festival.

De in Frankrijk geboren Albert is door TBWANEBOKO ingelijfd met een missie: ‘Kill Boring’. Geheel in lijn met de filosofie van het bureau is Albert van plan merken te helpen een groter aandeel van de toekomst te geven door bedrijfsveranderende, cultuurbepalende en prijswinnende ideeën. Hierbij is het van belang dat reclame mensen moet raken, door een krachtig verhaal en dat het de traditionele marketingmethoden overstijgt.

“We zijn ontzettend blij dat Thierry zich bij TBWANEBOKO heeft aangesloten”, zegt Darre van Dijk, Chief Creative Officer bij TBWANEBOKO. “Na jarenlang geweldig, bekroond werk te hebben gemaakt voor Wieden+Kennedy, is zijn volgende hoofdstuk nu bij ons. Hij is een geweldige crafter en een visuele verhalenverteller – een van de beste in de branche en het is een groot plezier om met hem samen te werken.”

Thierry laat weten: “Kill boring is al sinds de start van mijn carrière mijn mantra. Ik ben nooit een mogelijkheid uit de weg gegaan om dingen anders te doen, onderscheidend werk te maken en vooral plezier te hebben. En ook altijd in deze volgorde trouwens. Darre en ik hebben een speelsheid in onze manier van werken en zijn complementair aan elkaar, ik wil hem dan ook graag bijstaan om van TBWANEBOKO een van de meest interessante en inclusieve werkplekken te maken. Een plek waar allerlei talent welkom is, waar we blijven experimenteren en waar we waardering voor elkaar uitspreken.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht