ticketscript klanten zien een verhoging van maar liefst 125% voor mobiele conversies van kaartverkoop

Sinds de lancering van de volledig vernieuwde ticketshop van ticketscript, is het percentage mobiele conversies met 125% spectaculair gestegen. Statistieken tonen aan dat klanten die vandaag de dag een ticket kopen, maar liefst 4 keer meer geneigd zijn om dit via een mobiel toestel te doen dan in 2015.
Deze shift in mobiele activiteit verklaart waarom de prioriteit en focus van ticketscript nu meer dan ooit ligt op mobiel design. Het stelt kaartkopers in staat altijd en overal tickets aan te schaffen, vanaf ieder toestel, ongeacht type of schermgrootte.
De statistieken tonen ook een aanzienlijke verschuiving aan in het aandeel van mobiele gebruikers tegenover desktopgebruikers. Mobiele gebruikers zijn nu duidelijk in de meerderheid, met een aandeel van 63.64% in 2016 tegenover 45.9% in 2015. Het aantal desktopgebruikers daarentegen blijft dalen, van 47.35% in 2015 naar 31.11% in 2016.
“Het was een bijzonder succesvolle zomer voor onze klanten die geprofiteerd hebben van de lancering van onze nieuwe ticketshop. Ons doel is een zo eenvoudig mogelijke koopervaring te creëren, in het bijzonder via mobiele toestellen. De recente gegevens tonen aan dat we hierin geslaagd zijn.”
Frans Jonker, CEO & Co-founder, ticketscript
ticketscript geeft evenement organisatoren de vrijheid en onafhankelijkheid die ze nodig hebben bij het organiseren van hun evenementen. Door de nieuwste software-oplossingen, entrance management tools en expertise van een ervaren team van Account Managers aan te bieden, hebben de klanten van ticketscript tot nu toe 25 miljoen tickets voor meer dan 125.000 evenementen verkocht.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.