Industry Wire

Geplaatst door Flik Flak i

TikTok-agency Flik Flak versterkt zich met Brecht Engels en Nick Koppen

Amsterdam, 8 juni 2023 – Brecht Engels en Nick Koppen versterken per direct het creatieve team van TikTok-startup Flik Flak in Amsterdam. Met het aantrekken van Brecht (ex Dorst & Lesser) en Nick (ex GoSpooky en Triple Double) toont de startup duidelijk zijn ambitie om met Flik Flak een belangrijke speler te worden in de wereld van TikTok en short-form video content.

“Het komende jaar gaan we met z’n allen nog meer short video’s maken en bekijken. Mobile first, verticaal gefilmd en vaak niet langer dan 15 seconden. Kijk maar naar TikTok, Instagram Reels en YouTube Shorts. Het is een trend waar je niet omheen kunt.” aldus mede-oprichter van Flik Flak Lars Wetemans. “Met het aantrekken van Brecht en Nick willen we inspelen op deze trend en onze klanten helpen met het verhogen van de online zichtbaarheid op deze platforms.”

Brecht Engels (27) werkte de afgelopen twee jaar bij social media agency Dorst & Lesser, waar hij klanten als Lidl, Hornbach en Renault adviseerde. Bij Flik Flak zal hij als Lead Strategist verantwoordelijk zijn voor het doorvertalen van klantdoelstellingen naar innovatieve strategieën en leiding geven aan het creatieve team. Brecht: “Ik geloof in de ongetemde kracht van de ‘connecting culture’ die via TikTok mogelijk wordt gemaakt. Dat is dan ook de reden waarom ik bij een TikTok-first agency aan de slag ga. Ik wil beweging creëren. Als ik mijn ultieme grote-jongensdroom de vrije loop laat, dan wil ik met behulp van mijn onuitputtelijke creativiteit, Flik Flak in een duizelingwekkend tempo laten uitgroeien tot dé agency die de huidige social zeitgeist volledig begrijpt.”

Met Nick Koppen (27) wordt de nodige platform expertise in huis gehaald. Via GoSpooky kwam hij uit bij Triple Double, waar hij het afgelopen jaar werkzaam was en werkte voor merken als DHL Parcel, PSV Eindhoven en de World Padel Tour Amsterdam Open. “Mensen bereiken, raken en beïnvloeden door middel van de nieuwste social trends, technieken en platformen is wat ik het liefst doe”, aldus Nick. Als Social Lead zal hij verantwoordelijk zijn voor de social media strategie bij Flik Flak en zusterbedrijf DRIIVN.

Wouter Aijtink, Operationeel Directeur bij Flik Flak: ”We zijn erg blij met de expertise die we met Brecht en Nick in huis halen. We draaien al zeven jaar mee in de wereld van social media, maar merken een verandering in het online (kijk)gedrag van consumenten. Op deze verandering willen we inspelen met Flik Flak en daar kunnen we de ervaring en passie van Brecht en Nick goed bij gebruiken.

Flik Flak is een fullservice TikTok-agency en zusterbedrijf van online marketingbureau DRIIVN. Samen bedienen zij mooie, internationale merken als GOGO, Airforce, Dance Valley, Costes, Muscle Meals, KFC en WIJCK. Op het hoofdkantoor in Amsterdam werken ruim 45 werknemers.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht