Geplaatst door TOM

TOM ondersteunt boekverkoop voor het goede doel

Bladel, 25 februari 2021 – Tom Omnichannel Management (TOM) uit Bladel ondersteunt Stichting Zuidplas Helpt door enveloppen en verpakkingsmateriaal gratis beschikbaar te stellen aan de tweedehands boekhandel van Aad Pausma in Nieuwerkerk aan den IJssel. Met de opbrengst uit de boekverkoop zorgt Aad ervoor dat kinderen die opgroeien in armoede toch op zwemles kunnen, lid kunnen worden van een sportclub of een dagje naar een pretpark gaan. Met de verpakkingsmaterialen van TOM kunnen het komende jaar boeken naar hun nieuwe eigenaren worden opgestuurd.

TOM-enveloppen voor een goed doel
De TOM-Group (gevestigd te Bladel) is sterk geworteld in Zuidoost-Brabant en probeert in de regio op allerlei manieren op maatschappelijk niveau een steentje bij te dragen. Hoe komt het bedrijf dan bij de Zuid-Hollandse gemeente Zuidplas terecht? Tom te Riele (CEO van de TOM-Group) legt uit: ‘Via onze financieringspartner EuroZaken in Maassluis werden we op de hoogte gebracht van het project van Aad, en we zagen hier meteen een rol voor ons weggelegd. Als online warenhuis in de vrijetijdsector kunnen wij het toegankelijk maken van sport en spel voor kinderen alleen maar toejuichten, zéker als hun thuisbasis zo kwetsbaar is.’ TOM zal daarom enveloppen en verpakkingsmateriaal leveren, waarmee het komende jaar boeken kunnen worden verstuurd.

8000 tweedehands boeken
Vanuit zijn passie voor boeken en zijn werkzaamheden voor Stichting Zuidplas Helpt, startte Aad Pausma in Nieuwerkerk aan den IJssel vijf jaar geleden zijn tweedehands boekhandel voor het goede doel. Aad verzamelt de boeken, sorteert ze en stalt ze uit in zijn garagebox die dienst doet als winkeltje. Naar tweedehands thrillers is altijd veel vraag en die worden dan ook veelvuldig per serie verkocht. Ook aan speciale verzoeken kan verrassend vaak worden beantwoord, dankzij het inmiddels flinke assortiment van 8000 titels. Zelf kiest Aad, als fervent lezer, ook weleens iets uit zijn winkeltje. Graag pikt hij zijn favoriete Biesheuvels, ’t Harts en Camperts eruit, die hij eerst wel netjes afrekent natuurlijk.

Stichting Zuidplas Helpt
De opbrengst van de boekverkoop komt via Stichting Zuidplas Helpt in zijn geheel terecht bij kinderen die opgroeien in zware omstandigheden. De stichting helpt gezinnen die in financieel noodweer terecht zijn gekomen en waarvoor overheidssteun tekortschiet. Concreet komt deze hulp bijvoorbeeld neer op het doen van aanvragen voor de voedselbank, het bieden van financiële ondersteuning en het onderhandelen met deurwaarders en woningcorporaties ter voorkoming van uithuiszetting. Aad staat erop dat de opbrengst van zijn boeken, bij de kinderen uit deze gezinnen terechtkomt. ‘Wij vinden het belangrijk dat in Nederland elk kind toegang heeft tot zwemles en kan sporten bij een sportclub. Daarom helpen we de gezinnen met een paar voetbalschoenen, de contributie voor een sportclub of de aanmelding voor zwemles’, vertelt Pausma.