Tomas Wiegerink benoemd tot director Tech & Innovation bij HPB

Amsterdam, 11 maart 2021 – HPB (Het PR bureau) blijft uitbreiden en heeft Tomas Wiegerink (37) aangenomen als PR director Tech & Innovation. Wiegerink, die de afgelopen jaren al werkzaam was in PR en content, is de achtste nieuwe werknemer die het bureau in korte tijd verwelkomt. De aanstelling volgt na een jarenlange freelance samenwerking op uiteenlopende klanten, zoals Huawei en KPN. HPB zet met de komst van Wiegerink nadrukkelijk in op verdere groei in technologie en innovatie.
Versterken en verbinden
Wiegerink en HPB zijn geen onbekenden van elkaar: al sinds 2018 werkten zij hecht samen op accounts zoals Huawei, KPN en Wavin. Bij HPB zal Wiegerink nu een nieuwe rol innemen als director Tech & Innovation. Daarbij wil hij het portfolio van innovatieve tech-merken versterken en een verbindende rol spelen tussen strategie, creatie en PR.
Warme en open werkplek
Voor Wiegerink zijn de bedrijfscultuur en ambitie van HPB doorslaggevend: “De afgelopen jaren is HPB als een tweede familie geworden. Het bureau zoekt voortdurend naar nieuwe manieren om merken indruk te laten maken en benadert die vraagstukken vanuit inhoud en maatschappelijke relevantie. Strategie en creatie staan hoog in het vaandel. We hebben samen de ambitie om het toonaangevende bureau voor innovatieve merken te worden. Ik voel me helemaal thuis bij deze club en vind het kicken om dit pad met HPB te bewandelen.”
Inzetten op groei
Jacqueline Bosselaar, CEO en oprichter van HPB: “Van vraagstukken op het gebied van Artificial Intelligence tot de introductie van 5G, met de komst van Tomas is ons techteam op alles voorbereid. Voor zowel gevestigde A-merken als innovatieve bedrijven in opkomende sectoren is dit goed nieuws. Zij zoeken en vinden bij ons een sparringpartner die een communicatie koers kan uitzetten en op een earned manier kan laten vliegen. Tomas heeft ondanks zijn jonge leeftijd al een schat aan ervaring opgedaan bij gerenommeerde PR bureaus, op overwegend internationale klanten en heeft ook gewerkt als senior influencer marketeer. Hierdoor kan hij paid & earned media makkelijk verbinden. We leven in een opwindende tijd, waarbij grote tech-innovaties elkaar razendsnel opvolgen. Dat biedt enerzijds mogelijkheden voor groei en verbinding maar brengt anderzijds ook ethische vragen met zich mee. Op het gebied van privacy bijvoorbeeld. Onder leiding van Tomas en zijn team zijn we ervan overtuigd dat we onze klanten uitstekend kunnen begeleiden in deze vraagstukken.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.