Industry Wire

Geplaatst door TradeTracker Nederland

Transavia optimaliseert affiliate marketing kanaal door middel van Real Attribution

Transavia heeft besloten om samen met haar marketing partner TradeTracker een hernieuwde aanpak van het affiliate kanaal in te zetten. Door te kiezen voor een ander uitbetalingsmodel aan de hand van TradeTracker’s Real Attribution, worden alle publishers beloond op basis van hun toegevoegde waarde in de customer journey. Voorheen gebeurde dit op basis van het bekende last click model. Dankzij de inzet van dit nieuwe model worden nu ook partijen die zich richten op meer inspirationele content beloond voor hun aandeel binnen de boeking. Daarmee zal de participatie van dergelijke partijen naar verwachting sterk toenemen, wat uiteindelijk voor een mooie stijging zal zorgen in het aantal boekingen.

Transavia ziet veel kansen binnen het affiliate kanaal met deze nieuwe setup. Matthijs Ophuijsen, Campaign Specialist bij Transavia licht toe: “Transavia vindt het belangrijk om waarde toe te voegen voor haar klanten gedurende het hele traject wat een consument doorloopt, van het oriënteren naar bestemmingen tot aan de terugkomst in Nederland. Het hebben van een attributiemodel specifiek voor het affiliate kanaal sluit hier goed op aan, aangezien het nu relevanter is voor inspirationele publishers om nauwer met ons mooie merk te gaan samenwerken. Daarnaast worden dergelijke publishers nu daadwerkelijk beloond voor de toegevoegde waarde die zij leveren.”

Na een uitgebreide analyse van het programma en succesvolle cases binnen TradeTracker is gekozen voor een Time Decay model, waarbij de beloning toeneemt voor publishers die in tijdslijnen dichter bij de boeking zitten. Voor prijsgevoelige producten als vliegtickets is gebleken dat dit één van de meest succesvolle modellen is binnen de markt. Jan-Willem Besouw, Head of Industry Travel binnen TradeTracker vult aan: “Door het wijzigen van het attributiemodel krijgt de campagne legio nieuwe mogelijkheden om deze nog verder te laten groeien. Publishers waarbij een samenwerking voorheen niet relevant was vanwege het Last Click model, staan nu meer dan open voor een samenwerking. Onze verwachting is dat het programma hiermee meer dan 40% groei in actieve publishers zal gaan krijgen.”

Over Real Attribution:
TradeTracker biedt adverteerders als eerste en enige affiliate netwerk de mogelijkheid tot het inzetten van een attributie model. Dit stelt adverteerders in staat het beste resultaat uit het advertentiekanaal te halen. TradeTracker voorziet haar klanten van een platform dat real-time begrijpelijke en bovenal transparante data laat zien. Alle software is in-house ontwikkeld, altijd met de gebruiker vooropgesteld. Dit garandeert een platform dat de mogelijkheid biedt beslissingen te nemen op basis van onderbouwde inzichten.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht