Geplaatst door Triple

Triple digitale partner Omroep Brabant

Omroep Brabant, de regionale publieke omroep van Noord-Brabant, heeft het Alkmaarse digitale bureau Triple gekozen als nieuwe digitale partner voor de komende 5 jaar. De eerste stappen in de samenwerking zijn inmiddels gezet: op 6 mei 2020 lanceerden beide partijen de nieuwe Omroep Brabant app (iOS en Android) en website.

Als digitaal partner is Triple verantwoordelijk voor het concept, design, development, het Content Distributie Platform (CDP) en de Cloud Hosting van het nieuwe Omroep Brabant platform. De afgelopen maanden lag de focus van de samenwerking tussen Triple en Omroep Brabant op de vervanging en van de online omgeving. Hiermee is een nieuw fundament gelegd voor het verhogen van de relevantie van nieuwscontent voor de consument.

Triple heeft inmiddels haar sporen verdiend in de media, waar het digitale bureau voor verschillende grote merken werkt. De producten die Triple heeft ontwikkeld geven de digitale platforms van grote mediapartijen en uitgevers een groter bereik en stabiliteit. In deze samenwerking heeft Triple haar Content Distributie Platform (CDP) als standaard component ingebracht.

Door deze bewezen technologie in combinatie met de cloud architectuur kan het platform voldoen aan de gestelde groei en performance eisen van Omroep Brabant. Het nieuwe online Omroep Brabant platform laat zich kenmerken door een hoge beschikbaarheid, snelle push notificaties, flexibele lay-out en een perfecte mobiele gebruikerservaring. Omroep Brabant heeft met dit platform voor een toekomstvaste oplossing gekozen waarmee het Brabantse nieuws op een vernieuwende en betrokken manier wordt gebracht. De toegepaste Atomic design methodiek draagt bij aan de toekomstige vernieuwing en wendbaarheid van de Omroep Brabant app en website.

Verder legt het platform op gebied van functionaliteiten de focus op lokaal en regionaal nieuws, waarbij gebruikers nu gemakkelijk hun woonplaats kunnen selecteren en daarmee sneller nieuws uit de eigen omgeving kunnen ontvangen. Door ‘tip de redactie’ staat het Noord-Brabantse nieuwsplatform in direct contact met hun lezers. De komende tijd zal de partnership tussen Triple en Omroep Brabant in het teken staan van doorontwikkeling van de apps en website.

“De oplevering van apps en website is een mooie stap in de samenwerking tussen Triple en Omroep Brabant. We hebben daarmee de basis gelegd voor een toekomstbestendig platform waarmee we onze ambities op online kunnen waarmaken. We kijken er dan ook naar uit om de komende periode gezamenlijk te werken aan de verdere ontwikkelingen van de online producten van Omroep Brabant”, aldus Carlo van Acker, Manager Mediafaciliteiten bij Omroep Brabant.

“Ik ben er van overtuigd dat dit mooie gezamenlijk resultaat niet alleen bijdraagt aan het vergroten van het mediabereik van Omroep Brabant maar ook nog beter kan inspringen op de veranderende individuele behoefte van de digitale nieuwsconsument”, aldus Lennart van Wijk, Managing Director Cloud Solutions bij Triple.

Over Triple
Triple is een digitaal bureau uit Alkmaar dat hosting, development, design en strategie werkzaamheden verricht voor grote klanten als VodafoneZiggo, Heineken, NH Nieuws, AT5, Talpa, LINDA en Max Verstappen. Deze kennis van technologie, de onbevangenheid en het uitgebreide netwerk stelt Triple in staat om nieuwe ontwikkelingen eerder te ontdekken dan de meeste andere bedrijven. Dit geeft ons de mogelijkheid om slimme en vernieuwende, maar toch simpele innovatieve oplossingen te ontwikkelen.

Over Omroep Brabant
Omroep Brabant is de regionale publieke omroep van Noord-Brabant. Door middel van een eigen tv- en radiozender, de website en een mobiele app houdt Omroep Brabant haar gebruikers op de hoogte van het laatste regionale en lokale nieuws.