Industry Wire

Geplaatst door T-Systems

T-Systems en Atento tekenen 10-jarig contract voor datacenterbeheer in Brazilië

T-Systems tekent een 10-jarige overeenkomst met het beursgenoteerde Atento, wereldwijd top 5 speler op het vlak van Customer Relationship Management (CRM) en Business Process Outsourcing (BPO) diensten en marktleider in Latijns-Amerika. Met deze strategische overeenkomst neemt T-Systems het volledige beheer over van het datacenter van Atento. Onderdeel van de overeenkomst is de transitie van alle BPO en CRM-activiteiten naar een cloudomgeving. Daarmee is Atento straks in staat sneller en makkelijker nieuwe diensten in de markt te zetten.
 
Bij de overname van het datacenterbeheer gaat T-Systems gebruikmaken van de nieuwste technologie. Met het doel om optimale veiligheid te bieden ter bescherming van de grote hoeveelheden gegevens die Atento heeft opgeslagen in het datacenter. De volledige transitie naar een cloudomgeving wordt onderdeel van de meerjarenaanpak. Verder gaat T-Systems drie verschillende datacenterlocaties consolideren op één T-Systems platform. Alle Atento medewerkers die werkzaam zijn in deze datacenters komen in dienst van T-Systems.

“Deze strategische overeenkomst met T-Systems is voor ons bedrijf een belangrijke stap vooruit in onze evolutie naar een ware digitale BPO dienstverlener. Het uitbesteden van het beheer van ons datacenter geeft de gelegenheid ons nog meer en beter te richten op onze kernactiviteiten; klanten de beste oplossingen bieden op het vlak van klantervaringen in ons huidige digitale en zeer concurrerende landschap,” vertelt Dimitrius de Oliveira, Managing Director van Atento in Brazilië.

“Dit partnership met Atento is voor ons een flinke versterking van onze marktpositie in Latijns Amerika. We laten hiermee zien dat we in staat zijn hele bedrijfskritische operaties te beheren van grote organisaties in verschillende sectoren,” concludeert Ideval Munhoz, CEO van T-Systems in Brazilië.

 
Over Atento
Atento is de grootste dienstverlener van CRM en BPO services in Latijns Amerika. Gebaseerd op hun omzet, maakt dit Braziliaanse bedrijf deel uit van de wereldwijde top 5 grootste spelers op dit gebied. Zo heeft Atento ook een sterke positie in de VS waar veel bedrijven een beroep doen op de nearshoring activiteiten van Atento. De dienstverlener is sinds 1999 actief in 13 landen met meer dan 150.000 medewerkers. Atento heeft meer dan 400 klanten die vertrouwen op een uitgebreide range aan CRM en BPO diensten via meerdere kanalen. Klanten zijn veelal multinationals actief in de telecommunicatie, financiële, zorg-, retail- en overheidsector. Atento is beursgenoteerd op de New York Stock Exchange (NYSE). Vier jaar op een rij is Atento erkend als één van ‘s werelds beste internationale werkgevers volgens World’s 25 Best Multinational Workplaces by Great Place to Work. Meer informatie is te vinden op www.atento.com

Over T-Systems
T-Systems levert wereldwijd geïntegreerde ICT-diensten en oplossingen aan zakelijke klanten en overheden. De focus van de dienstverlening ligt op managed services op het gebied van IT- en netwerk infrastructuur, cloud, cloudtransformatie, security en Internet of Things. De diensten worden geleverd vanuit sterk beveiligde datacenters, waarbij continu de zeer strenge Europese regelgeving omtrent dataprotectie wordt nageleefd. Met een footprint in meer dan 20 landen, 37.900 werknemers en inkomsten van circa 6.9 miljard euro (boekjaar 2017), is T-Systems de ideale partner voor digitale transformatie. Voor meer informatie:  www.t-systems.nl en iot.t-systems.nl
 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht