Unify faciliteert overgang van business communications naar ‘New Way to Work’

Munchen – Duitsland, New York – Verenigde Staten en Utrecht – Nederland– 15 oktober 2013 – Unify, een nieuwe onderneming met een staat van dienst van 170 jaar, presenteert zich vandaag als een van de marktleiders op het gebied van communicatietechnologie en –diensten. Het bedrijf, voorheen opererend onder de naam Siemens Enterprise Communications, heeft zich ten doel gesteld de manier waarop bedrijven communiceren en samenwerken te veranderen, waardoor er minder tijd verloren gaat aan het faciliteren van werk en meer kan worden gespendeerd aan de daadwerkelijke uitvoering. De nieuwe naam en het merk werden vandaag onthuld tijdens events in München en New York, en via een wereldwijde webcast. De webcast kan in zijn geheel hier terug worden bekeken.
Unify ziet belangrijke ontwikkelingen in de markt die de communicatie- en IT-industrie veranderen, zoals de voortrekkersrol van de consumentenmarkt in IT (‘consumerization’), het naar de werkvloer brengen van eigen apparatuur (‘bring your own device’, BYOD), de rol van de huidige, digitaal onderlegde generatie (‘millennials’) en de toenemende aantallen werknemers die op meerdere plaatsen werken (thuis, bij relaties). Dit alles markeert de overgang naar wat Unify definieert als de ‘New Way To Work’ (#NW2W). De lancering van de nieuwe merknaam komt op een moment dat de onderneming volop werkt aan Project Ansible, dat in juni van dit jaar werd gelanceerd en inmiddels veel bijval uit de markt heeft gegenereerd. Project Ansible is een nieuw communicatie- en samenwerkingsplatform, dat veilige, dynamische samenwerking mogelijk maakt, inclusief universele content-verzameling en –beheer, beschikt over een gebruiksvriendelijke, uniforme interface voor alle functionaliteiten, en dat integratie in bedrijfsprocessen eenvoudig maakt.
“Unify is in de unieke positie om onze gebruikers en de industrie voorop te gaan in de richting van deze nieuwe manier van werken. Dit zal de manier waarop organisaties communiceren en samenwerken ingrijpend veranderen”, zei Hamid Akhavan, CEO van Unify. “Onze historie als Siemens is rijk en onze reputatie als marktinnovators blijft sterk, ook in onze nieuwe setting. De nieuwe merknaam brengt onze visie tot leven, gesteund door toegewijde werknemers wereldwijd, een sterke partnergemeenschap en een nooit-aflatende betrokkenheid bij onze klanten en meer dan 45 miljoen gebruikers. Samen zijn we in staat om een positief resultaat te halen uit investeringen in technologie. Onze klanten zijn geweldig, onze historie benijdenswaardig en onze toekomst als Unify onstuitbaar.”
Jacob Morgan, auteur van ‘The Collaborative Organization’ en hoofd van Chess Media Group, zei: “Unify beschikt over de juiste visie om onze manier van werken te veranderen. Ondernemingen, ongeacht de grootte, moeten het gemakkelijker maken voor hun werknemers en partners context toe te voegen aan de informatie en data die door organisaties stroomt. Tegelijkertijd is het belangrijk dat gebruikers een consumentvriendelijke, eenduidige gebruikerservaring hebben, overal, altijd en op elk apparaat. Deze nieuwe manier van werken is van strategisch belang en Unify neemt duidelijk de leidersrol op zich.”
René Hochstenbach, Country Manager voor Nederland, ziet de nieuwe manier van werken als hét speerpunt voor Unify: “Ons doel is om volledig geïntegreerde communicatieoplossingen te bieden die technologieën met elkaar verbinden. Daarbij gaat alle aandacht uit naar de gebruikerservaring. De focus ligt op de medewerker die overal kan en wil werken – hij ziet werk als iets wat hij doet, en niet als een plek waar hij naartoe gaat. De middelen die hij gebruikt, moeten eenvoudig en intuïtief zijn.”
De lancering van de Unify merknaam ging gepaard met een twee uur durende webcast, met Baratunde Thurston, een bekende social media gebruiker en mede-oprichter van Cultivated Wit, een blog waarin technology met humor wordt versmolten, en Nicole Duft, marktanalist en senior VP van Piere-Audoin Consultants (PAC). Op het programma stonden de onthulling van de nieuwe merknaam en visie in een keynote van Akhavan, en een sessie met industrie-analisten en experts in het nieuwe werken: Jacob Morgan, Daniel Schawbel, Ray Wang en Shiela-McGee Smith. Ook was er tijdens de uitzending veel bijval van klanten, partners en toeleveranciers, waaronder Pro-Footbal Hall of Fame, IBM, Nycomm, Teradata, Vodafone, T-Systems, ING Bank, SAP en Fujitsu. Akhavan kreeg ook gezelschap van Unify’s Chief Commercial Officer en President Noord-Amerika, Chris Hummel, die inging op de achtergronden en het creatieve proces achter de nieuwe merknaam.
In München werd het event gehouden voor meer dan duizend werknemers van Unify plus genodigden, waarbij een rechtstreekse verbinding werd gelegd met een Unify social media command center in New York. In bijna 60 vestigingen in 33 landen wereldwijd werd de uitzending bekeken en de nieuwe merknaam gevierd door Unify werknemers.
Naast deze live-events, heeft Unify een brede bewustzijnscampagne opgezet om de nieuwe merknaam en visie te ondersteunen. De campagne omvat online en traditionele print advertenties in business en industriebladen en relevante vakbladen in de belangrijkste landen, waaronder Duitsland, de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Brazilië. Unify zal komende week prominent aanwezig zijn op de technologiebeurs FutureComm in Brazilië, waar Akhavan een keynote zal uitspreken. De Unify lancering kan worden gevolgd via #UnifyNow, #NW2W, #ProjectAnsible en #HarmonizeNow.
Unify onthult meer details over Project Ansible
Naast de introductie van de nieuwebedrijfsnaam, maakt Unify ook nadere details over Project Ansible bekend, het veilige en integrale communicatie- en samenwerkingsplatform dat in juni werd gelanceerd, onder de nodige bijval van klanten en analisten. Vanwege de sterke interesse van klanten, partners en carriers, heeft Unify besloten de uitrol te versnellen, waarbij de eerste gebruikers al in juli 2014 zullen worden aangesloten. Het platform zal eerst beschikbaar komen als een software as a service (SaaS) cloud-oplossing, als aanvulling op de Unify OpenScape software, en op bedrijfstelefoniesystemen van derden. Voor meer informatie zie het separate persbericht over Ansible.
Erkenning in de industrie
Unify werd onlangs erkend als ‘Enterprise Trusted Advisor’ door klanten en IT-professionals, volgens een jaarlijks industrie-breed onderzoek van Nemertes Research. Unify behaalde een derde plaats op een lijst van slechts 12 bedrijven die te boek staan als ‘trusted advisors’ – geselecteerd uit de 150 onderzochte bedrijven, zegt Nemertes.
Ook wordt Unify steeds weer geroemd om zijn sterke oplossingen voor spraaktechnologie en klantondersteuning, wat geresulteerd heeft in een vermelding in het Leaders Quadrant van het Gartner Magic Quadrant for Corporate Telephony. Unify heeft ook een vermelding als Leader in de Gartner MarketScape for Unified Communications voor kleine en middelgrote ondernemingen in West-Europa.
Unify werd – als Siemens Enterprise Communications – gevormd als een joint venture van The Gores Group en Siemens AG in 2008. De lancering onder de nieuwe naam heeft geen gevolgen voor de eigendomsverhoudingen of de managementstructuur.
Over Unify
Unify, voorheen Siemens Enterprise Communications, is een van ’s werelds marktleiders op het gebied van communicatiesoftware en –diensten. Onze oplossingen verenigen netwerken, apparaten en applicaties tot één, eenvoudig te gebruiken platform dat gebruikers in staat stelt effectief en flexibel te communiceren. Het resultaat is dat de manier van communiceren en samenwerken in een bedrijf ingrijpend wordt verbeterd. Unify is ontstaan uit het innovatie-DNA van Siemens AG, en de onderneming bouwt continu verder aan deze erfenis van betrouwbare producten, innovatie, open standaarden en beveiliging, voor de ontwikkeling van integrale communicatie-oplossingen voor ongeveer 75 procent van de Global 500. Unify is een joint venture van The Gores Group en Siemens AG.
###
Dit bericht bevat uitspraken die toekomstgericht zijn en gebaseerd op de verwachtingen van het management van Unify. Woorden als ‘verwachten’, ‘geloven’, ‘schatten’, ‘voorspellen’, ‘plannen’ en ‘projecteren’ kunnen zijn gebruikt in zulke toekomstgerichte uitspraken, die de huidige zienswijze van het bedrijf reflecteren met betrekking tot toekomstige gebeurtenissen. Deze houden een zeker risico en onzekerheid in. Er zijn veel factoren die de uiteindelijke resultaten kunnen beïnvloeden, waaronder veranderingen in het algemene economische klimaat, bedrijfsomstandigheden, koerswisselingen en rentestanden, de introductie van concurrerende producten, het gebrek aan acceptatie van nieuwe producten en diensten en veranderingen in de bedrijfsstrategie. Het uiteindelijke resultaat kan aanzienlijk verschillen van de verwachtingen uitgesproken in dit bericht. Unify heeft niet de intentie of de verplichting deze toekomstgerichte uitspraken te actualiseren.
Meer informatie:
Twitter: http://www.twitter.com/UnifyCo
Facebook: https://www.facebook.com/SiemensEnterpriseCommunicationsGroupOfficial
LinkedIn: http://linkedin.com/company/UnifyCo
Google+: https://plus.google.com/111071689459694265451/posts
YouTube: http://www.youtube.com/user/UnifyCo
Unify blog – http://blog.unify.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.