Industry Wire

Geplaatst door IPsoft

Unisys integreert digitale medewerker Amelia in InteliServe-kanalen om snellere, meer gepersonaliseerde service te verlenen

Amsterdam, 4 mei 2020, – Unisys Corporation optimaliseert de doorlooptijd en personalisatie van de klantenservice voor alle InteliServe-kanalen met cognitieve AI-functionaliteit van IPsoft. De geïntegreerde oplossing van IPsoft en Unisys verandert de manier waarop gebruikers interactie hebben met de servicedesk. Amelia, de digitale werknemer van IPsoft, is nu het eerste contactpunt voor InteliServe en biedt een consistente gebruikerservaring, ongeacht de werklocatie. Het on-demand servicemodel is cruciaal nu medewerkers massaal thuiswerken.

Sinds de start van de samenwerking zijn de mogelijkheden van InteliServe met Amelia voortdurend verbeterd en uitgebreid om gebruikers op alle kanalen optimaal te ondersteunen. De integratie biedt uitkomst bij diverse vraagstukken: van IT tot HR en van juridische tot financiële vragen. Met het oog op de nieuwe realiteit zal Unisys Amelia ook als digitale collega inzetten voor interne ondersteuning. Ze kan taken automatiseren en zo bijvoorbeeld technici van de buitendienst helpen om problemen sneller op te lossen en de klantentevredenheid optimaliseren.

Amelia is getraind om veelvoorkomende serviceverzoeken en complexere vragen die InteliServe afhandelt te begrijpen. Zij herkent en begrijpt complexe natuurlijke taal, contextwisselingen en bedoelingen. Daarmee kan Amelia voor elke gebruiker een optimaal oplossingstraject uitkiezen.

Mickey Davis, global vice president Digital Workplace Services bij Unisys: “Als gevolg van de pandemie zijn bedrijven massaal overgegaan op thuiswerken. Dit heeft geleid tot een forse stijging van het aantal telefoontjes naar de servicedesks bij onze klanten. Nu Amelia is geïntegreerd met telefonie kan het aantal oproepen sneller worden afgehandeld. Dit doet wonderen voor de gebruikerservaring en de productiviteit van de servicedeskmedewerkers.”

Als in de praktijk blijkt dat Amelia een specifiek verzoek nog niet kan afhandelen draagt zij dat over aan een menselijke collega die daarvoor het meest geschikt is. Amelia kan observeren en van elke nieuwe interactie leren. Dit continue leerproces maakt het mogelijk om daaropvolgende ondersteuningsverzoeken sneller af te handelen.

Scott Kohn, chief channel officer bij IPsoft: “Amelia herkent trefwoorden en begrijpt vragen van gebruikers. Aan de hand van haar observaties breidt ze haar vaardigheden naar verloop van tijd verder uit. Haar conversational AI brengt de ROI naar een hoger niveau. In samenwerking met Unisys kunnen we bedrijven helpen om op een kostenefficiënte manier de IT-ondersteuning te automatiseren en te stroomlijnen.”

Over Unisys
Unisys is een wereldwijd opererend IT-bedrijf dat krachtig presterende oplossingen ontwikkelt met een focus op beveiliging, voor uiterst veeleisende bedrijven en overheidsinstellingen. Het aanbod van Unisys omvat software en diensten op het gebied van cybersecurity, digitale transformatie en werkplekbeheer. Het levert daarnaast industriële applicaties en diensten en innovatieve besturingssoftware voor high performance computing (HPC)-toepassingen. Meer informatie over de manier waarop Unisys zijn klanten in de overheidssector, financiële dienstverlening en de reis- en transportwereld op veilige wijze aan betere resultaten helpt is te vinden op www.unisys.com.

Over IPsoft

IPsoft is ‘s werelds grootste niet-beursgenoteerde AI-softwarebedrijf en levert zakelijke, cognitieve conversatie-oplossingen. IPsoft gelooft in de digital workforce. Daarom werken bij IPsoft menselijke en digitale medewerkers samen om creativiteit te ontsluiten en zakelijke meerwaarde te creëren. Met Amelia (de cognitieve AI-collega die mensen echt begrijpt) en 1Desk (het eerste integrale platform voor digitale transformatie), zorgt IPsoft voor snelle stroomlijning van IT-processen en automatisering van bedrijfsprocessen.

Daarnaast dragen zij bij aan optimale productiviteit, klantentevredenheid en de algehele bedrijfsresultaten. Het hoofdkantoor van IPsoft is gevestigd in New York en het bedrijf heeft vestigingen in 15 landen. IPsoft bedient meer dan 500 van ’s werelds meest vooraanstaande ondernemingen actief in sectoren zoals de IT, financiële dienstverlening, verzekeringswereld, telecommunicatie, retail, maakindustrie en gezondheidszorg. Benieuwd hoe IPsoft de toekomst van werken vormgeeft? Lees verder op: www.ipsoft.com.

Meer informatie over IPsoft
Volg ons op Twitter: @IPsoft en LinkedIn: www.linkedin.com/company/ipsoft/

Bezoek onze Facebook-pagina: www.facebook.com/ipsoftinc/
Bekijk onze video’s op YouTube: www.youtube.com/user/IPsoftInc
Lees over onze klantensuccessen: www.ipsoft.com/category/case-studies/

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht