Industry Wire

Geplaatst door UNITiD

UNITiD wordt Hike One

Per 1 november 2017 gaat UNITiD verder onder de naam Hike One. Na negen jaar is het digitale productontwerpbureau toe aan een nieuwe naam. Een naam die beter past bij hun manier van werken en de expertise die ze in huis hebben. Bovendien richt Hike One zich steeds meer op innovatieve projecten, waarbij een naam hoort die dat beter uitdraagt.
 
2008
Even terug in de tijd. In 2008 ontstond UNITiD, oftewel: UNIT van interactie designers, het vak van oprichters Rick le Roy en Matthijs Collard. Digitaal ontwerp was toen nog vooral een deliverable business. Ontwerpers werkten in hun studio om, na een aantal weken research, een concept of het eindproduct te presenteren, zegt Matthijs Collard. Daar is nu geen sprake meer van. Wij werken nu juist nauw samen met de klant en gebruiken iteratieve methodes voor productinnovatie.’
Durven experimenteren
‘Innoveren is experimenteren,’ zegt Rick le Roy. Het verleden biedt daarbij nauwelijks houvast voor de toekomst. Startups en corporates moeten op ontdekkingsreis als ze nieuwe markten willen veroveren. Hike One helpt daarbij met beproefde ontwerpmethodes, waarmee je sneller leert welke ideeën wèl of juist niet werken. Zo komen we met weinig risico snel tot producten die je graag wilt gebruiken. 
Waarom Hike One?
UNITiD groeide in negen jaar uit tot een grote speler met meer dan 60 interactie- én visueel ontwerpers, projectmanagers, copywriters en strategen. Nu gaat het bedrijf dus verder onder een nieuwe naam. Hike in de nieuwe naam verwijst naar de avontuurlijke ontdekkingstochten door onontgonnen terrein die wij als designers dagelijks ondernemen’, legt Matthijs Collard uit. Daar zijn wij op ons best, we worden blij van grote problemen. Die maken ons nieuwsgierig, dwingen ons om nieuwe dingen te leren. One staat daarom voor onze ambitie om first in class’ te zijn.’
 
Betrokken partij
Het werk van de ontwerpers is niet onopgemerkt gebleven. Grote en kleine opdrachtgevers uit alle sectoren weten Hike One inmiddels te vinden. Denk aan bedrijven als Ziggo, Philips, Funda, Marktplaats, Buienradar en Radio 538. Wie Hike One inschakelt kan rekenen op een betrokken partij. De vraag vanuit corporates, maar zeker ook vanuit het MKB om sneller te innoveren groeit. Hike One beantwoordt die vraag door specifiek designgereedschap in te zetten, zoals design sprints, lean experiments en prototyping. Hike One kan na het eerste stadium het team opschalen om de user experience te optimaliseren. Zo helpt het bureau zijn klanten om snel de juiste producten in de markt te zetten. 
 
Hike One (63 collega’s) is gevestigd in Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven. Voor klanten als Buienradar, ANWB, Philips en Funda creëerden de digitale specialisten nieuwe apps, websites en interfaces of vernieuwden ze bestaande producten.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht