Geplaatst door Vectra AI

Vectra AI versterkt directieteam met nieuwe strategisch adviseur Myrna Soto

Vectra AI, toonaangevend op het gebied van detectie van en respons op cyber threats voor hybride en multi-cloud ondernemingen, kondigt de komst aan van Myrna Soto. Zij fungeert als belangrijke adviseur voor het leiderschapsteam en de raad van bestuur. Met meer dan drie decennia ervaring in de IT- en cybersecurity heeft Soto veel relevante ervaring om de bedrijfsstrategie vooruit te helpen. Ze zal een belangrijke rol spelen in de ondersteuning van Vectra’s versnelde groeiplannen wereldwijd.

“Op basis van mijn ervaring in de sector ben ik onder de indruk van de innovatieve benadering van Vectra om cybersecurity risico’s te verlagen en tegelijkertijd de efficiëntie te verhogen van de security operations en de cybersecurity skills gap te verlagen door middel van automation.. Vooral op het gebied van detectie- en responsmogelijkheden in kritieke omgevingen van het ecosysteem van een organisatie,” aldus Soto. “In een overvolle markt is het wel duidelijk dat het bedrijf aanzienlijke waarde toevoegt door te helpen bij het stroomlijnen van cyber risk intelligence  en het verbeteren van de betrouwbaarheid van detectie, met behulp van robuuste response mogelijkheden  op diverse kritieke monitoring punten .”

Soto zit momenteel in de raad van bestuur van CMS Energy/Consumers Energy, Spirit Airlines, TriNet, Popular Inc., Headspace Health en Delinea. Ze is ook de oprichter en CEO van Apogee Executive Advisors en was voorheen Chief Strategy and Trust Officer bij Forcepoint, een technologieleverancier voor ondernemingen en de federale overheid. Daarnaast heeft Soto eerder leidinggevende en senior management posities bekleed bij wereldwijde bedrijven als Comcast, MGM Resorts International, American Express en Royal Caribbean Cruise Line. Ze is ook erkend als Governance and Board Leadership Fellow door de National Association of Corp Directors (NACD) en is uitgeroepen tot een van SC Magazine’s Top 10 Power Players for Women in Security.

“Nu we onze wereldwijde activiteiten in hoog tempo blijven uitbreiden, zijn we vereerd Myrna te mogen verwelkomen in ons leiderschapsteam. Ze is een getalenteerde executive die uit de eerste hand ervaring heeft in het succesvol leiden van wereldwijde, multi-miljard-dollar ondernemingen,” zegt Hitesh Sheth, president en CEO bij Vectra. “Myrna heeft diepgaande kennis van ons vakgebied en zal een belangrijke adviseur zijn bij het ontwikkelen van onze go-to-market-strategieën en bij het verder penetreren van de snelgroeiende markt voor detectie van en respons op cyber threats.”

EINDE PERSBERICHT

Over Vectra AI

Vectra® is toonaangevend op het gebied van detectie en respons op cyber threats voor hybride en multi-cloud ondernemingen. Het Vectra-platform maakt gebruik van AI om cyberdreigingen in real-time te detecteren in de publieke cloud, identiteiten, SaaS-applicaties en datacenters. Alleen Vectra optimaliseert AI om aanvalsmethoden te detecteren – de tools, technieken en procedures (TTP’s) die aan de basis liggen van alle aanvallen – in plaats van simplistisch te waarschuwen voor “afwijkingen”. Het daaruit voortvloeiende hoogwaardige signaal inclusief context stellen beveiligingsteams in staat sneller op bedreigingen te reageren en lopende aanvallen sneller te detecteren en stoppen. Organisaties over de hele wereld vertrouwen op Vectra’s cyberbeveiliging om te voorkomen dat ransomware, het in gevaar brengen van de toeleveringsketen, data diefstal, identiteit overname en andere cyberaanvallen gevolgen hebben voor hun bedrijf. Ga voor meer informatie naar vectra.ai.