Geplaatst door Veilig Verkeer Nederland

Veilig Verkeer Nederland en Deliveroo trainen maaltijdbezorgers voor veilige verkeersdeelname

Amsterdam – Veilig Verkeer Nederland en Deliveroo kondigen aan dat zij vanaf 23 juli trainingen geven aan freelance bezorgers die met Deliveroo werken. De trainingen worden op vier locaties in het land gegeven. Belangrijk onderdeel van beide trainingen is de nieuwe wetgeving op het gebied van smartphonegebruik op de fiets, die op 1 juli aanstaande ingaat. Ook stelt Deliveroo een meldpunt in om onveilige verkeerssituaties te melden: verkeer@deliveroo.nl.

“Mooi dat Deliveroo haar verantwoordelijkheid pakt en werk maakt van verkeersveiligheid door bezorgers een VVN-trainingsprogramma aan te bieden met als insteek een gefocuste en daardoor veilige verkeersdeelname. Een consequente investering in verkeersveiligheid van de bezorgers is noodzakelijk,” aldus VVN-woordvoerder Rob Stomphorst.

Stijn Verstijnen, directeur Deliveroo Nederland: “Verkeersveiligheid is onze grootste prioriteit. Zowel veiligheid van de bezorgers, wanneer zij door het verkeer fietsen, als de veiligheid van medeweggebruikers. Beide zaken komen ruimschoots aan bod in deze Veilig Verkeer Nederland-training en de e-learning. We verwachten dan ook dat dit het bewustzijn over verkeersveiligheid zal vergroten.”

Nieuw meldpunt verkeersdeelname
Deliveroo voegt ook een speciaal mailadres toe aan haar complete pakket aan initiatieven op het gebied van verkeersveiligheid. Vanaf 1 juli kunnen consumenten zich wenden tot verkeer@deliveroo.nl om onveilige verkeerssituaties te melden. Verstijnen: “Wij vinden het belangrijk dat wij goed bereikbaar zijn wanneer consumenten hun ervaringen met bezorgers en verkeersveiligheid willen mailen. We nemen iedere melding serieus en nemen samen met de bezorger stappen om dit in de toekomst te verbeteren.” Dit naast het landelijk meldpunt van VVN: https://participatiepunt.vvn.nl/

Helmen en telefoonhouders
Verstijnen: “Verkeersveiligheid en preventie zijn onze grootste prioriteiten. Daar besteden wij op verschillende manieren aandacht aan. Via een veiligheidsvideo voordat bezorgers starten met werken, maar ook door speciale telefoonhouders te adviseren, zodat de bezorgers hun telefoons niet in de hand hoeven houden. Op deze manier kunnen zij veilig door het verkeer navigeren”. De kleding die aangeraden wordt bestaat uit een jas en een tas met reflecterende vlakken die enorm opvallen (overdag en in het donker), een fietshelm en een telefoonhouder voor op de fiets. Een fietshelm is ook los van het pakket altijd gratis te bestellen voor bezorgers. Ook zijn alle bezorgers die met Deliveroo werken kosteloos verzekerd tegen ongevallen en aansprakelijkheid.

— Einde persbericht —

Over Veilig Verkeer Nederland
Veilig Verkeer Nederland is dé verkeersveiligheidsorganisatie van Nederland. Maatschappelijk betrokken en weet wat er leeft op straat. Onze missie: iedereen veilig over straat. Veilig Verkeer Nederland activeert en faciliteert zoveel mogelijk mensen en organisaties om daar een bijdrage aan te leveren. Meedoen is makkelijk!

Over Deliveroo
Deliveroo is een prijswinnende bezorgservice die in 2013 werd opgericht door William Shu en Greg Orlowski. Deliveroo werkt wereldwijd samen met meer dan 50.000 geliefde restaurants, en met 50.000 bezorgers om de beste maaltijdbezorging ter wereld te bieden. Het hoofdkantoor van Deliveroo zit in Londen, het bedrijf heeft daarnaast meer dan 2.000 werknemers in kantoren over de hele wereld. Deliveroo is actief in meer dan 500 plaatsen en steden in 14 landen, te weten: Australië, België, Frankrijk, Duitsland, Hongkong, Italië, Ierland, Koeweit, Nederland, Singapore, Spanje, Taiwan, de Verenigde Arabische Emiraten en het Verenigd Koninkrijk. Kijk voor meer informatie op: www.deliveroo.nl.