Verder dan viewability: Ogury lanceert geavanceerde mogelijkheden voor attention measurement

De Personified Advertising leider zet attention measurement in om de prestaties te verbeteren en een betere brand recall voor digitale campagnes te garanderen.
Amsterdam, 1 Juni 2023, Ogury, de wereldwijde leider in personified advertising, onthulde vandaag nieuwe mogelijkheden om brands en agencies te voorzien van attention measurement metrics op campagneniveau, via integraties met de leiders op het gebied van attention economy Adelaide Metrics en Lumen Research.
Attention is de evolutie van viewability en gaat verder bij het bepalen van het vermogen van een advertentie om impact en herinnering te genereren. Uit een recente wereldwijde studie blijkt dat 57% van de respondenten van mening is dat attention een vollediger beeld geeft van de betrokkenheid bij reclamecampagnes. Hoewel de aandacht die een gebruiker aan een advertentie besteedt een belangrijke metric voor de sector is geworden, is er geen standaarddefinitie voor, of een universele methode om dit te meten. Dezelfde studie benadrukt dat slechts 47% van hen attention measurement gebruikt om campagne prestaties te evalueren, hoewel de meerderheid van de adverteerders met attention measurement vertrouwd is.
Daardoor biedt Ogury brands en agencies nu de meest geavanceerde tools voor attention measurement die momenteel op campagneniveau beschikbaar zijn.
Ogury’s Personified Advertising technologie richt zich op persona’s in plaats van individuen, om het hoogste niveau van attention te genereren. In een cookie vrije wereld is het richten van de juiste doelgroep het uitgangspunt van elke prestatiemeting, en dit is de basis van elke campagne die Ogury levert. Bovendien werkt het creatieve team van het bedrijf nauw samen met adverteerders, zodat zij de beoogde persona’s kunnen bereiken in web- en in-app-omgevingen, met innovatieve en sterk presterende formats.
Ogury lanceert een reeks directe integraties met bedrijven die gespecialiseerd zijn in attention measurement. Met Adelaide Metrics en Lumen Research als eerste partners voorziet het bedrijf zijn klanten wereldwijd van attention measurements.
Lumen Research combineert geavanceerde eye tracking technologie – ingezet op het grootste attention panel ter wereld – met geavanceerde machine learning om attention te meten.
Adelaide Metrics gebruikt geavanceerde machine learning om de waarschijnlijkheid van attention en resultaten van media te bereiken op een schaal van 0-100 AU – de omnichannel-metriek en de enige attention metric die bedrijfsresultaten in het model opneemt. Het wordt berekend aan de hand van honderden kwaliteitssignalen, zoals advertentiegrootte, dekking, clutter, in-view duration en full-funnel outcome data.
Dankzij deze integraties kunnen adverteerders hun campagnes laten meten en verifiëren door zeer gerespecteerde attention measurement specialisten om hun prestaties en de onthoudbaarheid van de reclameboodschap te valideren.
Brands en agencies die met Ogury samenwerken, krijgen de mogelijkheid om te kiezen met welke attention specialist zij hun campagnes willen uitvoeren, waarbij de prestaties op een transparante en verantwoordelijke manier worden gemeten.
“Het spreekt voor zich dat attention een buzzword is geworden”, zegt Christophe Bize, Chief Data Officer, Ogury. “Maar terwijl iedereen erover praat, weten maar weinig mensen hoe ze het moeten meten. Het lijkt wel alsof er elke maand een nieuwe attentions solution of -programma opduikt. Daarom is de samenwerking met deskundigen zoals Adelaide Metrics en Lumen Research, die wereldwijd en op grote schaal aandacht kunnen meten, ongetwijfeld van enorm belang. De resultaten van onze testcampagnes hebben telkens de nu bekende benchmarks overtroffen, wat bevestigt dat Ogury’s targeting oplossingen en creatieve mogelijkheden altijd hogere levels of attention genereren.”
“In samenwerking met Ogury is het gelukt om een format-specifiek model voor attention te creëren, dat niet alleen laat zien hoe opvallend Ogury-formaten zijn, maar ook hoe ze de aandacht langer vasthouden. We weten dat de tijd die mensen besteden aan advertenties een belangrijke factor is voor succes, en we zijn tevreden dat we dit nauwkeurig kunnen weergeven in de Ogury-specifieke formaten.” Mike Follett, Managing Director, Lumen Research.
“Attention-metrics bieden een nauwkeuriger en genuanceerder beeld van mediakwaliteit in vergelijking met traditionele metrics, waarbij de belangrijkste onderscheidende factor een bewezen verband met bedrijfsresultaten is. Daarom zijn outcome data cruciaal voor ons AU-model,” aldus Marc Guldimann, CEO & Oprichter van Adelaide Metrics. “We zijn verheugd om in samenwerking met Ogury adverteerders te helpen de media kwaliteit te meten in de context van hun KPI’s en mogelijkheden te ontdekken om efficiëntere resultaten te stimuleren met behulp van AU.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.