Industry Wire

Geplaatst door Verizon Media

Verizon Media vergroot het campagnebereik en de engagement met de nieuwe Amplify 360 oplossing

Verizon Media heeft een advertentiestrategie ontwikkeld, Amplify 360, deze is zeer succesvol is gebleken in campagnes over de hele wereld voor merken als EPOS, Polestar, P&G’s huidverzorgingsmerk SK-II, VELUX en Volvo Trucks. Amplify 360 by Verizon Media werkt nauw samen met klanten en creatieve bureaus en is een nieuw verbeterd aanbod voor orkestratie en distributie, geworteld in GoViral, later BeOn, met earned media en viral als kloppend hart.

Veel merken en creatieve bureaus merken dat hun creatieve werk vaak beperkt blijft tot de traditionele media uitvoering Echter, nauwkeurig en creatief opgezette campagnes kunnen hun bereik vergroten door het maximaliseren van de earned mediawaarde die voortvloeit uit het creëren van de juiste activa en het plaatsen ervan in de juiste context.

Amplify 360 by Verizon Media is een aanvulling op betaalde media en PR en fungeert als een drie niveaus tellende aanpak die bestaat uit onderzoek, organisatie en uitvoering. Het onderzoek omvat een uitgebreide analyse die de campagne in staat stelt om wereldwijde gesprekken aan te boren die al bestaan om zo op organische wijze meer bereik en meer engagement te genereren. Bij het opzetten van de campagne moet het mediaplan op maat gemaakt worden om de media, platformen en kanalen die het verhaal het beste vertellen, in te zetten.

Verizon Media heeft een uitgebreid netwerk van O&O-media opgezet, zoals HuffPost, TechCrunch en Yahoo, en 3rdpartijpartnerschappen – van Berlingske tot de New York Times – om de perfecte match met elk verhaal te garanderen en de virale verspreiding ervan te garanderen. Met Kopenhagen als hubs voor haar wereldwijde campagnes heeft Verizon Media alleen al in de afgelopen twee jaar meer dan 200 activeringen in 25 markten geleverd, waaronder VELUX in de New York Times, SK-II op Yahoo!, en EPOS in South China Morning Post.

“We weten hoe we mogelijke knelpunten moeten aanpakken en hoe we verschillende markten en stakeholders moeten managen”, legt Rasmus Mikkelsen, Hoofd Activering & Strategie, Amplify 360, uit. “Amplify 360 perfectioneert een multi-market en multi-disciplinaire aanpak die de klant in staat stelt om één aanspreekpunt te hebben en toch de hele wensenlijst te laten nakijken voor een succesvolle campagne. Het zorgt voor een gemakkelijke informatiestroom, wederzijds begrip, mediasynergie, beter risicobeheer en werken richting een gemeenschappelijk doel – fundamentele onderdelen van elke grote wereldwijde campagne”, voegt hij eraan toe.

“Om adverteerders volledig te omarmen, aan te passen en te laten profiteren van het steeds veranderende medialandschap, moeten ze een holistische benadering hebben van hun mediaplanning”, aldus Jesper Laumand, Managing Director, Scandinavië & Nederland, Verizon Media & Global Head of Amplify 360, en hij gaat verder: “Als ze gebruik willen maken van deze nieuwe tendensen, moeten ze hun Media KPI’s bijstellen. De meeste media worden nog steeds gekocht met bereik als voornaamste focus en dat beperkt een holistische aanpak, aangezien kwantiteit veelal belangrijker is dan kwaliteit als het gaat om bereik- en contactprijspunten. In het ergste geval beperkt het het daadwerkelijke effect van een bepaalde campagne. Het verschuiven van de media spend focus van gekochte garanties naar earned exponentiële groei of earned media zullen de meeste adverteerders campagnes ten goede komen”.

Amplify 360 by Verizon Media wordt wereldwijd aangeboden vanuit het kantoor in Kopenhagen.

Over Verizon Media:
Verizon Media, een onderdeel van Verizon Communications Inc., biedt een geloofwaardig ecosysteem van premium brands zoals Yahoo, TechCrunch en HuffPost met het doel te informeren en entertainen, en te gelijk gebruikers motiveren om te communiceren en interacteren, terwijl het te gelijk adverteerders en mediapartners met elkaar verbinden langs nieuwe wegen. Van XR-belevenissen tot advertising en contenttechnologie staat Verizon Media gelijk aan innovatie en revolutioneert de komende generatie van contentcreatie in de wereld van G5.
In het Noorden heeft Verizon Media zijn oorsprong in GoViral, die in 2005 opgericht werd. In 2011 werd GoViral deel gemaakt van Aol en werkte onder de naam Be On. In 2017 fusioneerde Aol met Yahoo onder de moedernaam Oath, die vroeg in 2019 naam veranderde naar Verizon Media. I het Noorden en Nederland wordt Verizon Media geleid door Jesper Laumand, Managing Director, Nordics & Netherlands.
Verizon Media heeft zowel lokale als globale campagnes georkestreerd en gedistribueerd voor brands zoals B&O, EPOS, Momondo, Polestar, VELUX, UBER en P&G. Lees verder over Verizon Media op verizonmedia.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht