Industry Wire

Geplaatst door Chuck Studios

Met Verkade kiest wederom legendarisch Nederlands merk voor Chuck Studios

Amsterdam, 2 september 2021 – Na een competitieve pitch met meerdere creatieve production companies heeft Verkade voor Chuck Studios gekozen. De food advertising specialist met kantoren in Amsterdam, Londen, LA en Moskou heeft een nieuwe Culinaire Identiteit ontworpen voor Verkade, bekend van producten als Maria, Café Noir en San Francisco.

Hoewel Verkade’s iconische producten in geen enkele koektrommel ontbreken, heeft het merk in de loop der jaren een laagje stof gevangen. De concurrentie in deze categorie is moordend, vol met andere merken die niet gehinderd worden door de erfenissen van het verleden, maar ook zeker niet kunnen bogen op de voordelen die de directe merkassociaties van iconische producten als Nizza met zich meebrengen.

Global Creative Director van Chuck Studios Olaf van Gerwen: ‘Er woedt al jaren strijd in de koekjesstraat in de supermarkt. Verkade blijft goed overeind omdat ze kunnen leunen op een prachtige geschiedenis en traditie. Maar je moet blijven vernieuwen. Terugkijkend op het proces vind ik de grootste stap die genomen is dat we in overleg met het team de keuze hebben gemaakt de producten de hoofdrol te geven, en niet de verpakking. De producten zijn echte iconen van de Nederlandse koffietafel.’

Chuck Studios heeft het merk laten zien dat het de wijze van afbeelden van de producten moet coderen. Op basis van de tagline ‘Eén hap en je bent thuis’ is er vanaf nu altijd een hapje uit een Verkade-koekje. Het hapje wordt op die manier een distinctive brand asset. Het is tevens een subtiele manier om de consument in het beeld te brengen. Er net achter zien we altijd een stapel koekjes. Die stapel representeert het gevoel van thuis: daar heerst gulheid, openheid en ontspanning. De wijze waarop de producten nu weergeven worden zal ook op de verpakkingen terugkomen. Verder zijn kleuren, invalshoeken, uitsneden en belichting gecodeerd zodat een consistent beeld ontstaat.

Laurie van Zeeland, Marketing Manager Koek & Chocolade bij Koninklijke Verkade: ‘We zijn heel content dat we met Chuck Studios en TBWA\NEBOKO, die de comms voor hun rekening nemen, een prachtige stijl hebben kunnen neerzetten. Er staan hele mooie dingen te gebeuren voor Verkade en het geeft houvast om de door Chuck Studios ontwikkelde Culinaire Identiteit als een bijbel te gebruiken tijdens deze reis.’

– einde –

 

Over Chuck Studios

Chuck Studios is het eerste wereldwijde creatieve productie bedrijf gespecialiseerd in food. Het bedrijf helpt merken over de hele wereld om hun Culinaire Identiteit te visualiseren. Met behulp van hun specialistische kennis op het gebied van voedsel gerichte film- en fotografie productie in combinatie met strategische capaciteiten, maakt het team hoogwaardige content voor merken als McDonald’s, KFC, Unilever, Campina, Kraft Heinz, Jacobs Douwe Egberts en Heineken. Chuck Studios heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam met vestigingen in Moskou, Londen en Los Angeles.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht