Geplaatst door Mijn webwinkel

Vernieuwde Mijnwebwinkel biedt ondernemers een gratis webshop

Mijnwebwinkel heeft vandaag officieel zijn nieuwe website gelanceerd. Met onder andere veel sfeerfoto’s van webwinkeliers richt Mijnwebwinkel zich vooral op ‘het plezier’ in het hebben van een webshop. Samen met de site zijn niet alleen het logo en de huisstijl veranderd, maar ook het prijsmodel. Het populaire webwinkel platform zet met de vernieuwing in op uitbreiding in zowel binnen- als buitenland.

Mijnwebwinkel presenteerde vandaag de nieuwe, responsive website. De afgelopen jaren heeft het bedrijf hard geïnvesteerd in doorontwikkeling van het webwinkel platform. Nu was het tijd voor de eigen website. ‘Met alle mooie shops van onze winkeliers konden we zelf niet achterblijven’, aldus eigenaar Alex Pansier.

Jaar van vernieuwing
De nieuwe website en huisstijl passen in de fase waarin Mijnwebwinkel zich bevindt. Amper twee maanden geleden werd de beheeromgeving van de winkels volledig vernieuwd en ‘mobile ready’ gemaakt. En afgelopen maand is ook het prijsmodel aangepast. Het Gratis pakket, dat vanaf vandaag Mijnwebwinkel GO heet, heeft nu dezelfde functies als het betaalde pakket, Mijnwebwinkel PRO.

Het voornaamste verschil is de limiet van 25 artikelen bij GO. Verder heeft het PRO pakket geen reclamebanner in de webwinkel en beschikken klanten over een eigen domeinnaam. Hiermee is Mijnwebwinkel de enige aanbieder in Nederland waarbij online ondernemers geheel gratis een volledig functionele webshop kunnen starten.

Kernwaarden
De drie kernwaarden ‘persoonlijk’, ‘gemakkelijk’ en ‘plezierig’ stonden centraal bij het ontwikkelen van de nieuwe site. Designbureau Tam Tam kreeg de opdracht om dit te vertalen naar een website. De webwinkeliers spelen daarom een prominente rol op de site. Mijnwebwinkel is hiervoor zelf bij verschillende klanten langs geweest voor een fotoshoot.

Nieuwe huisstijl
Niet alleen de site is vernieuwd, ook de volledige huisstijl is in een nieuw jasje gestoken. FKKR.nl was verantwoordelijk voor zowel het huisstijlontwerp als het design van de site. Onderdeel van de nieuwe huisstijl is het nieuwe logo. Deze moest mooi en tijdloos zijn en de kernwaarden uitbeelden.

Internationale ambities
Met de nieuwe website en huisstijl heeft Mijnwebwinkel ook de eerste stappen gezet naar internationale uitbreiding. Eerder werd al de domeinnaam myonlinestore.com vastgelegd. Alex Pansier: ‘Het oude beeldmerk was niet geschikt voor onze buitenlandse merknaam, dus alleen al daarom moesten we op zoek naar een vervanger. Samen met onze nieuwe website en het laagdrempelige prijsmodel, hebben we denk ik een sterke propositie om ook in het buitenland in korte tijd een marktaandeel te bemachtigen.’

Dat het bedrijf dit jaar zijn tiende verjaardag viert, is aan niets te merken. ‘We zien onszelf eigenlijk nog steeds als een startup. Dat is ook de mentaliteit binnen het bedrijf en de manier waarop we werken. Het enige verschil is dat wij het op eigen kracht doen, zonder hulp van externe investeerders’, aldus Alex Pansier.