Industry Wire

Geplaatst door iMinds

Vlaamse bedrijven profileren zich op IBC 2015, dé internationale hoogmis voor de media- & entertainment-industrie

Brussel, Gent en Kalmthout – 9 september 2015. Eind deze week start IBC 2015 (10 tot 15 september – Amsterdam), de jaarlijkse internationale hoogmis voor iedereen die zich bezighoudt met het creëren, beheren en ter beschikking stellen van mediacontent. Meer dan 1,700 bedrijven van over de hele wereld demonstreren er hun kunnen; met onder hen ook een twintigtal Vlaamse spelers. Om het potentieel van de Vlaamse media-industrie nog meer in de schijnwerpers te plaatsen, voorzien Flanders Investment & Trade, iMinds en MediaNet Vlaanderen een gezamenlijke stand van meer dan 100m² waarop negen geselecteerde starters en KMO’s de kans krijgen om potentiële klanten te overdonderen met hun innovatieve media-oplossingen.
 
Volgende bedrijven stellen zich er voor –   
  • Appiness – een Aalsterse start-up die met SpotShop een unieke tweede-schermtechnologie heeft ontwikkeld die consumenten toelaat om te interageren met tv-reclame
  • Limecraft – (uit Gent) biedt een geïntegreerde aanpak (met mobiele tools en online apps) om de productie van videomateriaal – van scriptcreatie tot uitzending – te ondersteunen en makkelijker te maken
  • OpenTelly – het Leuvense bedrijf achter THEOplayer, de meest uitgebreide HTML5-videospeler voor het streamen van webcontent – over diverse platformen en toestellen heen – zonder de noodzaak voor plug-ins zoals Flash of Silverlight
  • SDNsquare – de Gentse ontwikkelaar van software-defined oplossingen voor een gegarandeerde performantie, betrouwbaarheid en schaalbaarheid van netwerken, en dit aan een veel lagere infrastructuurkost
  • Small Town Heroes – (uit Gent) verandert de manier waarop televisieprogramma’s gemaakt en bekeken worden – door oplossingen te bouwen die tv interactiever maken dan ooit tevoren
  • Testronic – (uit Hasselt) is een wereldleider op het vlak van testing en quality assurance – in domeinen zoals entertainment, media, digitale tv, e-commerce en consumentenelektronica
  • Unitron – (uit Poperinge) maakt deel uit van de internationale UnitronGroup die head-end en digitale tv-technologieën ontwikkelt voor huizen en appartementen
  • Zentrick – (uit Merelbeke) heeft een videoplatform ontwikkeld om video te verrijken met interactieve elementen, waardoor het doelpubliek geactiveerd, geëngageerd en gestimuleerd wordt
  • Zeticon – het Gentse bedrijf achter MediaHaven, een cloud-platform waarmee mediabestanden makkelijker binnen een organisatie beheerd, opgeslagen, teruggevonden en gedeeld kunnen worden
“Naast hun aanwezigheid op onze groepsstand krijgen onder meer Limecraft, SDNsquare en Zentrick de kans om tijdens het “Media Innovators from the Low Lands”-initiatief hun product via een korte pitch aan een internationaal publiek voor te stellen. Bovendien organiseren we samen met onze partners iMinds en Flanders Investment & Trade een werkbezoek van de commissie Media van het Vlaams parlement. Door de complementariteit van de drie partners optimaal aan te wenden, willen we een tastbare bijdrage leveren aan het boosten van Vlaamse spitstechnologie in het buitenland,” zegt Dirk Vanhegen van MediaNet Vlaanderen.
 
“Op IBC lanceren we een bètaversie van ons nieuw product Seamly, en willen we feedback verzamelen van potentiële klanten over het product en ons business plan,” aldus Hendrik Dacquin van Small Town Heroes. “De groepsstand aangeboden door FIT, iMinds en MediaNet Vlaanderen biedt ons heel concreet de mogelijkheid om op deze belangrijke beurs aanwezig te zijn, en het potentieel van Seamly af te tasten.” 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht