Industry Wire

Geplaatst door Tableau

De volgende generatie van Tableau Cloud biedt geavanceerde analytics en geautomatiseerde inzichten voor zakelijke gebruikers

AMSTERDAM – 20 mei 2022 – Vandaag, tijdens de jaarlijkse Tableau Conference, introduceerde Salesforce Tableau Cloud, de snelste en eenvoudigste manier voor klanten om de volledige waarde van Tableau op bedrijfsschaal te benutten. Het aanbod is de volgende generatie van wat voorheen bekend stond als Tableau Online. Tableau Cloud bevat nieuwe innovaties om de productiviteit te stimuleren door intelligente, krachtige en gebruiksvriendelijke analytische tools te leveren waarmee iedereen inzichten kan blootleggen en met vertrouwen data-gedreven beslissingen kan nemen. Tableau is een integraal onderdeel van de Salesforce Customer 360 en stelt klanten in staat om bruikbare inzichten te verkrijgen uit al hun vertrouwde data, door één enkele bron van waarheid te creëren die altijd en overal toegankelijk is.

Door de grilligheid van de markt en de wijdverspreide verstoringen in de toeleveringsketen wordt het voor bedrijven een steeds grotere uitdaging om de kosten in de hand te houden en hun bedrijf draaiende te houden. Data kunnen helpen deze complexiteit en veranderingen te beheren. Aangesloten toeleveringsketens en productielijnen genereren bijvoorbeeld een schat aan data en klanten verwachten real-time inzicht in wanneer goederen zullen aankomen. Uit een recent onderzoek van McKinsey blijkt dat er een sterke correlatie bestaat tussen het succes van de planning van een organisatie en de toepassing van geavanceerde analyses. Datagestuurd supply chain management biedt nieuwe manieren om verstoringen te voorkomen en met snelheid en vertrouwen te reageren op onvoorziene omstandigheden.

Tableau Cloud biedt een toonaangevend analytics-platform om klanten tegemoet te komen op de plek waar ze hun bedrijf het liefst runnen. Het is zelfs zo dat 70 procent van de nieuwe klanten Tableau Cloud verkiest boven een on-premise of hybride oplossing om hun analytics te voeden. Tableau blijft ook self-managed oplossingen aanbieden en zet zich in om klanten de flexibele opties te bieden die ze nodig hebben.

“Snelheid, gebruiksgemak en flexibiliteit zijn belangrijke onderscheidende factoren geweest voor Tableau en de redenen waarom klanten op ons vertrouwen om hun bedrijf te helpen transformeren door middel van datagedreven besluitvorming en verhoogde efficiëntie”, zegt Francois Ajenstat, Chief Product Officer, Tableau bij Salesforce. “Met Tableau Cloud maken we het onze klanten gemakkelijker om nog meer analytics-successen te boeken. Tableau Cloud helpt onze klanten de analytics te leveren die ze nodig hebben aan hun gebruikers, terwijl wij zorgen voor de hoogste niveaus van vertrouwen, beschikbaarheid en prestaties.”

Als onderdeel van de lancering werkt Tableau samen met Snowflake om een ​​verlengde promotionele proefversie te bieden, inclusief Tableau Cloud-licenties voor Snowflake-klanten en, afhankelijk van programmavereisten, Snowflake-tegoeden bij conversie naar een Tableau Cloud-klant.

Nieuwe Tableau-innovaties leveren sneller en eenvoudiger geautomatiseerde inzichten

Tableau maakt gebruik van de toonaangevende mogelijkheden op het gebied van natuurlijke taal en augmented analytics om iedereen te helpen om met data zinvolle beslissingen te nemen. Data Stories voegt geautomatiseerde uitleg in gewone taal toe aan Tableau-dashboards op schaal, zodat klanten data sneller begrijpen en ermee kunnen werken. Door de analyse, opbouw en communicatie van inzichten uit data te automatiseren in een modern, eenvoudig te begrijpen verhaal formaat, is het niet meer nodig om dashboards herhaaldelijk uit te leggen, worden data toegankelijker voor zakelijke gebruikers en wordt het gebruik van analytics binnen de gehele onderneming verhoogd.

Tableau breidt ook zijn aanbod aan Accelerators en de mogelijkheden van de Tableau Exchange uit, een vertrouwde hub van aanbiedingen die het Tableau-platform uitbreiden en klanten helpen sneller waarde te creëren. Accelerators zijn kant-en-klare, aanpasbare dashboards die kunnen worden gebruikt in meerdere branches, afdelingen en bedrijfsapplicaties om snel inzichten en waarde te leveren. Tableau heeft nu meer dan 100 Accelerators op de Tableau Exchange, inclusief de Accelerators die zijn gebouwd door experts binnen het Tableau Partner Network, waardoor de unieke use cases die klanten kunnen toepassen verder worden uitgebreid.

De Tableau Exchange beschikt ook over een nieuwe in-product mogelijkheid, waardoor klanten elk aanbod van de Tableau-uitwisseling direct in het product kunnen verkennen en gebruiken zonder dat een aparte download nodig is. Dit houdt mensen in de flow en stelt hen in staat om de juiste oplossing te krijgen wanneer ze die nodig hebben.

Nieuwe enterprise-ready mogelijkheden om efficiëntie te verhogen

Tableau introduceert ook Advanced Management, dat Tableau-klanten helpt bij het beheren, beveiligen en schalen van bedrijfskritische analytics in de hele onderneming. Beheerders kunnen diepgaand inzicht krijgen in adoptie en prestaties, gebruikmaken van geavanceerde encryptiemogelijkheden om te voldoen aan beveiligingseisen en beschikken over verhoogde capaciteitslimieten om ervoor te zorgen dat teams en individuen toegang hebben tot relevante gegevens. Voorbeelden zijn:

  • Customer-Managed Encryption Keys helpt klanten te voldoen aan organisatorische compliance-normen en een extra beschermingslaag voor hun data toe te voegen.
  • Activity Log biedt gedetailleerde gebeurtenisgegevens waarmee beheerders kunnen bijhouden hoe personen Tableau gebruiken. Het maakt ook toestemmingsaudits mogelijk om de controle op de inzet van een onderneming beter te implementeren. En met Admin Insights worden data  tot een jaar lang bewaard om het gebruik van datasets, het gebruik van licenties en de laadtijd van visualisaties bij te houden.

“Data zijn van cruciaal belang om de belofte waar te maken om mRNA-wetenschap in te zetten voor het creëren van een nieuwe generatie transformatieve medicijnen voor patiënten,” zegt Adam Mico, Principal, Data Visualization and Enablement bij Moderna. “Beveiliging, governance, schaalbaarheid en beheerbaarheid zijn belangrijke onderdelen van onze algehele strategie voor data-analyse en we zijn enthousiast om te zien hoe Advanced Management het eenvoudiger en sneller zal maken om onze inzet te optimaliseren.”

De integratie van Einstein in Tableau levert diepere inzichten op in de Salesforce Customer 360 

Tableau helpt ook de Salesforce Customer 360 te stimuleren en klanten in staat te stellen hun data volledig te benutten om bruikbare inzichten te verkrijgen uit hun CRM-data.

Aangedreven door de kunstmatige intelligentie (AI) en machine learning (ML) technologie van Einstein Discovery, helpt Tableau mensen met domeinexpertise om sneller en met meer vertrouwen betere beslissingen te nemen. Zo stelt Model Builder business teams in staat om gezamenlijk voorspellende modellen te bouwen en te consumeren, met behulp van de Einstein Discovery engine, zonder hun Tableau workflows te hoeven verlaten.

Door Einstein Discovery te integreren in CRM Analytics, de geavanceerde analyse-oplossing voor CRM-gebruikers, kunnen klanten direct in de Salesforce-workflow bruikbare inzichten opvragen:

  • Einstein Discovery: Text Clustering maakt gebruik van machine learning (ML) modellen om trefwoorden uit grote tekstvelden te onttrekken om snel verborgen inzichten te onthullen en de besluitvorming te verbeteren.
  • Einstein Discovery: Bias Detection voor multiclass modellen breidt de use-cases voor multiclass modellen uit door bias per variabele uit te roeien, waardoor het niet nodig is een heel model opnieuw te trainen.

Meer informatie:

Tableau’s nieuwe mogelijkheden zullen eind 2022 beschikbaar zijn

Ga voor het bekijken en downloaden van productafbeeldingen/assets naar: www.salesforce.com/news/asset-collections/tableau-conference

Voor meer informatie over het Tableau-platform, bezoek: www.tableau.com/products/our-platform

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht