Industry Wire

Geplaatst door VONQ

VONQ versterkt leadership team ter voorbereiding op internationale groei

Rotterdam, 13 juli 2016, VONQ, Europees marktleider in Online Recruitment Marketing diensten, heeft Dimitra Retsina aangesteld als Chief Technology and Product Officer. Retsina treedt daarmee toe tot het leadership team van VONQ en zal een cruciale rol gaan vervullen in de doorontwikkeling en internationale expansie van het door VONQ onlangs gelanceerde Job Marketing Platform.

Internationale expansie

In haar nieuwe rol als CTO/CPO binnen VONQ is Retsina verantwoordelijk voor zowel de productstrategie alsmede de operationele invulling en ontwikkeling van het Job Marketing Platform van VONQ. Na 15 jaar diverse management functies bekleed te hebben op het gebied van technologie en product, waaronder een periode van 7 jaar bij Backbase en een periode als interim manager bij startende bedrijven, was Dimitra de afgelopen jaar 1,5 jaar werkzaam als CTO bij Hatch. Wouter Goedhart, CEO & Co-founder van VONQ licht toe: “We zijn erg blij met de komst van Dimitra. Naast haar jarenlange ervaring op het gebied van zowel technologie als productstrategie, brengt zij relevante kennis op het gebied van marketing tooling en selfservice portals met zich mee. Kennis en ervaring die nodig is voor de internationale expansie die we voor ogen hebben.” Retsina vult aan: “Op dit moment ben ik hard bezig om het development team verder uit te breiden. Kennis en kunde is noodzakelijk om de doorontwikkeling en internationale expansie van het platform te waarborgen.”

De schakel tussen marketing, recruitment en technologie

Na de Series A investering van Randstad Innovation Fund in 2014, volgde in het najaar van 2015 de lancering van het Job Marketing Platform. Volgens Goedhart is de rol van data gedreven marketing niet meer weg te denken binnen recruitment. Goedhart gaat verder: “Of het nu gaat om het ad hoc vervullen van openstaande vacatures of het vergroten van je online zichtbaarheid bij een moeilijk te bereiken doelgroep, de steeds slimmer wordende technologie maakt het nu mogelijk dit proces efficiënter in te richten. Ons Job Marketing Platform is een belangrijke schakel in het verbinden van marketing, data, recruitment en technologie. De positieve reacties van onze gebruikers laat zien dat we in een behoefte voorzien die grote corporates tot op heden nog niet hadden gevonden in andere oplossingen. Ons doel is om recruiters sneller en dichter bij hun doelgroep te brengen en de voorspelbaarheid in hun recruitmentproces te vergroten. Ons Job Marketing Platform vormt een belangrijke rol in dit proces. Met de komst van Dimitra kunnen we dit proces versnellen en internationaal verder uitrollen.”

Job marketing als standaard onderdeel van het recruitment proces

De komende maanden zal VONQ nadrukkelijker kijken hoe het extern vermarkten van vacatures als standaard onderdeel van het recruitmentproces ingebakken kan worden bij recruiters. Goedhart licht toe: “Het moet voor recruiters nog makkelijker worden om direct vanuit hun dagelijkse recruitment-tool de vacatures bij de juiste doelgroep onder de aandacht te brengen, ondersteund met data. Dit zorgt voor een enorme besparing in tijd en kosten voor een recruiter.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht