Industry Wire

Geplaatst door Voyado

Voyado neemt Apptus over

Gezamenlijk brengen de partijen klant personalisatie en product discovery naar nieuwe hoogte voor retailers van elk formaat

Amsterdam, 7 december 2021 – Voyado, het toonaangevende customer experience platform voor e-commerce spelers en retailers in Europa, heeft vandaag de overname van Apptus aangekondigd. Apptus is marktleider in Scandinavië op het gebied geautomatiseerde e-commerce oplossingen en maakt gebruik van AI en machine learning om klantgedrag beter te begrijpen en erop te reageren. Sinds zijn lancering in de Benelux heeft Voyado veel grote lokale merken gecontracteerd, waaronder MS Mode, America Today, The Sting, Love Stories en Vitaminstore. Apptus heeft met merken als AVON, MAC Fashion, NA-KD, Coop en Fortnum & Mason een even indrukwekkend klantportfolio.

Extra functies beschikbaar
Na de overname blijft Apptus beschikbaar als op zichzelf staande software. Daarnaast integreert Voyado de toepassingen van Apptus in zijn eigen platform. Apptus biedt krachtige oplossingen voor e-commerce en omnichannel retailers om klantenwerving te stimuleren, loyaliteit te verbeteren en duurzame omzet te genereren. Klanten van zowel Voyado als Apptus krijgen toegang tot een schat aan extra functies voor het creëren van impactvolle, hyper relevante klantervaringen via alle kanalen – ook offline. Deze functies zijn niet alleen gericht op personalisatie, maar geven eveneens context- en product inzichten die bijdragen aan een ijzersterke marketingstrategie.

Procesautomatisering in personalisatie
Apptus heeft een geïntegreerde oplossing ontwikkeld die gebruikmaakt van AI en machine learning om het gedrag en de (koop)intentie van klanten beter te begrijpen. Deze technologieën maken de software enorm accuraat, en daarmee de verkregen inzichten hyper relevant. Retailers en e-commerce spelers kunnen met de technologie van Apptus real-time relevante(re) producten presenteren via verschillende kanalen. Door de functies van Voyado en Apptus te combineren, kunnen retailers geautomatiseerd product inzicht en merchandising toepassen om shoppers beter te begeleiden, adviseren en inspireren tijdens de hele customer journey – van shop-sessie tot follow-up marketing en loyaliteitscommunicatie.

Voor retailers van elke omvang
Voorheen was compleet geautomatiseerde personalisatie uitsluitend bereikbaar voor de grootste spelers in de sector, omdat externe consultants, een complexe software architectuur en daarmee een groot budget vereist waren. De meeste retailers in het middensegment maken daarentegen gebruik van eenvoudige, handmatig aangestuurde of gestandaardiseerde personalisatie platforms die een slechts een beperkte schaalbaarheid, functieset en inzichten bieden. Voyado’s acquisitie van Apptus maakt systemen van enterprise-niveau beschikbaar in een gebruiksvriendelijk, intuïtief platform, waardoor retailers van elke omvang toonaangevende klantervaringen kunnen leveren.

Johan Bäckarlin, CEO en mede-oprichter van Voyado, zegt:
“E-commerce blijft exponentieel groeien, dat blijkt uit onze gegevens over 16 miljoen aankoopmomenten. De gemiddelde prijs op de e-commerce kassabon is sinds vorig jaar met 46 procent gestegen. Retailers schreeuwen om een intuïtieve, gebruiksvriendelijke oplossing die de klantervaring bovenaan in de prioriteitenlijst plaatst. Serieuze spelers willen digitale winkelervaringen creëren die de beste ervaringen in de winkel op zijn minst kunnen evenaren.”

“Nu Voyado en Apptus naadloos samenwerken, hoeven retailers niet langer te proberen ingewikkelde software aan elkaar te naaien om hun bedrijfsdoelstellingen te bereiken. Retailers kunnen hun sites nu echt personaliseren op basis van bruikbare klantinzichten en voorspellende, op intentie en context gebaseerde klantgegevens.”

Michael Mokhberi, oprichter van Apptus zegt:
“Product discovery is en blijft een belangrijk aandachtspunt voor alle commerciële spelers. Wij gaan een stap verder met de kracht van geautomatiseerde product inzichten en geautomatiseerde merchandising. Met de combinatie van inzicht in koopintentie en geautomatiseerd product inzicht maken we het retailers mogelijk om iedere bezoeker een relevant productaanbod voor te schotelen. Tel dit op bij de schat aan kennis over elke klant die Voyado levert, en je hebt hyper-relevantie op een heel nieuw niveau.”

“De mogelijkheid om de smaak en voorkeuren van elke shopper rond visuele aspecten te begrijpen is een groot voordeel bij het matchen van producten en bezoekers. Apptus heeft aanzienlijk geïnvesteerd in visuele ontdekking, door van elke product afbeelding een navigatiepunt te maken op basis van de visuele elementen die in de afbeelding zijn geïdentificeerd. Voor retailers die esthetisch georiënteerde producten zoals mode en homeware verkopen – en waarbij inspiratie en klantervaring essentieel zijn – vormt de nieuwe visual discovery feature set een belangrijk concurrentievoordeel én een belangrijke conversiebooster voor onze klanten.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht