Industry Wire

Geplaatst door Buck

Ward Graumans (Dawn) naar Buck

Buck Amsterdam heeft Ward Graumans aangesteld als creative director. Hij zal onderdeel uitmaken van het Europese Creative Directors team. Ward werkte hiervoor bij agency for mission-driven growth Dawn.

Global creative studio Buck werkt al een lange tijd direct voor merken – op het gebied van design, branding maar ook meer strategisch werk en campagnes. Vincent Lammers, Executive Creative Director en partner van Buck Amsterdam: ‘Het onderscheidende aan Buck is dat wij in staat zijn de makers direct onderdeel te maken van het team (creatieven, strategen en klant) dat aan dit soort verschillende projecten werkt.’

Brein voor strategie, hart voor craft
Hij licht de komst van Ward toe: ‘Buck is het afgelopen jaar flink gegroeid, zowel in Amsterdam/Europa als in de andere landen, waarbij we divers werk hebben kunnen maken in samenwerking met zowel merken als bureaus en andere creatieve partners. Voor de vestiging in Amsterdam waren we op zoek naar een creative director die een brug kan slaan tussen ons craft- en productie-werk enerzijds en onze branding, design en campagne-ambities anderzijds.

‘Het profiel van Ward was een perfect fit, met zijn achtergrond in design en animatie vanuit zijn dagen bij MTV en zijn recentere ervaring vanuit het strategische en conceptuele werk dat hij bij Dawn heeft gemaakt. Ward heeft een brein voor strategie en creatieve campagnes, en een hart voor craft en design.

‘Hij wordt onderdeel van ons Europese Creative Directors team, dat verder bestaat uit Richard Gray en Jennifer Zheng die in Londen zit. De aanstelling geeft aan dat Buck nog meer inzet op Amsterdam en Europa als creatief achterland.’

Ego-loze cultuur
Ward Graumans, creative director Buck Amsterdam, over zijn overstap: ‘Buck is een studio, productiemaatschappij en bureau met een ego-loze cultuur waar álles in het teken staat van het eindproduct; alles draait hier om creativiteit, waarbij wordt gestreefd naar de best mogelijke creatieve output en nieuwe oplossingen. Of dat nu gaat om film, design, brand identities, series, games, immersive projecten of iets dat Buck zelf bedenkt en nog niet bestaat.

‘We zijn probleemoplossers en hebben expertise op allerlei vlakken tot onze beschikking om het probleem op te lossen: craft, production, creative direction, strategy, animation, live action, creative technology, noem het maar op. En we zijn altijd in ontwikkeling en op zoek naar nieuwe domeinen om het talent dat we in huis hebben een plek te geven. Dat maakt dat het speelveld alsmaar groter wordt.

‘De mogelijkheid om samen te kunnen werken met zoveel maak-talent op zoveel vlakken op verschillende plekken ter wereld – voor elk nieuw idee is er wel iemand die het kan maken – en voor zoveel verschillende klanten maakt dit toch wel een ‘dreamjob’.’

Over Buck Amsterdam

Global creative studio Buck is in 2004 opgericht in Los Angeles, heeft daarnaast vestigingen in New York, Sydney en Amsterdam, ruim 500 medewerkers (van wie de meeste makers zijn) en klanten als Apple, Instagram, IBM, Nike, Airbnb, Paypal, Tony’s Chocolonely, Microsoft, Amazon, Tinder, Netflix, Spotify, Meta, Hulu, Mailchimp, Google, BBC, Sonos, Coca-Cola, Pepsi, WeTransfer en Polaroid.

De Europese /Amsterdamse vestiging, die nog geen jaar geleden werd geopend en geleid wordt door Vincent Lammers, telt inmiddels 35 fte exclusief freelancers.

Bij Buck draait – ook in Amsterdam – alles om het werk/de creatieve output; meer specifiek om vakmanschap (craft) en innovatie. En dat betaalt zich uit: de trofeeënkast van Buck bevat een Emmy, meerdere gouden Cannes Lions, Clios, Pencils (van D&AD en The One Show), Cubes en nog meer eremetaal.

buck.co

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht