Waterschap Rivierenland lanceert campagne en innoveert met Augmented Reality

Dijken zorgen er in Nederland voor dat ons land droog blijft. Maar wat gebeurt er als het toch misgaat? Weinig Nederlanders zijn zich goed bewust van de functies van onze dijken. Om op een innovatieve en interactieve manier de doelgroep bewust te laten worden van een eventuele overstroming, heeft Waterschap Rivierenland een Augmented Reality applicatie laten ontwikkelen door ontwikkelbureau AR-Producties uit Amsterdam.
Met de campagne #tothier brengt Waterschap Rivierenland op vernieuwende wijze in beeld wat de gevolgen zijn van een eventuele overstroming. Op basis van je postcode visualiseert de Augmented Reality applicatie in je eigen woonkamer hoe hoog het water komt te staan bij een doorbraak.
Augmented Reality is een technologie waarbij de bestaande wereld wordt verrijkt met een laag aan digitale informatie. Naast overheidsinstellingen adopteren bedrijven opererend in bijvoorbeeld de automotive, technische en retail sector de techiek voor diverse doeleinden. Hierbij kan gedacht worden aan het optimaliseren van bijvoorbeeld het salestraject of het opleiden van personeel.
Middels de #tothier applicatie voor smartphones wordt geprobeerd de bewustwording van het belang van dijken te verhogen. De combinatie van het innovatieve karakter en de aanwezige informatievoorziening moet dit gaan bewerkstelligen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.