Industry Wire

Geplaatst door Organisatie Groep Zuid

Webwinkel Vakdagen 2019: bijblijven in een sector die snel ontwikkelt

The Walt Disney Company, Google, Zalando, fonQ, V&D Concept House en RUMAG. De namen spreken voor zich, de inhoud van de keynotepresentaties is prikkelender dan ooit. De Webwinkel Vakdagen 2019 (WWV) is met 270 exposanten, ruim 200 lezingen en de verwachte 13.000 bezoekers een beurs waar niemand met e-commerce interesse omheen kan. De WWV 2019 is hét kennisevent op het gebied van webwinkelontwikkelingen. 

In een branche die zo hard groeit als de e-commerce sector is het van belang om bij te blijven. Groei komt niet vanzelf. Een onderneming die niet de laatste trends volgt loopt al snel achter de feiten aan. En wie zijn er beter in staat om tips en kennis te delen dan succesvolle e-commercebedrijven en faciliterende ondernemingen? Het zijn deze bedrijven die inspireren met een presentatie in één van de 12 lezingenzalen. De presentaties geven inzicht in trends en ontwikkelingen, sprekers delen tips én ervaringen.

Van analytics tot handelsplatformen en conversie

Op de WWV 2019 zijn thema’s in tegenstelling tot voorgaande jaren minder prominent aanwezig. Toch spelen onderwerpen als analytics, conversie, customer journey, logistiek en payment uiteraard nog steeds een grote rol. Dat geldt ook voor topics als de opkomende populariteit van handelsplatformen, het behalen van meer rendement, personalisatie en de IT achter het webwinkelen. Al deze onderwerpen komen terug in een prikkelende keynote of presentatie. Han Bosman, directeur van Organisatie Groep Zuid (OGZ), organisator van de beurs: “De WWV is een onmisbaar evenement voor iedereen die meer wil weten over zijn of haar interessegebied binnen de e-commerce sector. Het is precies daarom dat we het programma zo breed opzetten. Toch vergeten we nooit de inhoud, we wegen elke keynote en presentatie op toegevoegde waarde. Het blijft ons doel om kennis te delen én om te prikkelen.”

Tips, connected retail en consumentcontact

Van een groot deel van de keynotepresentaties is bekend wie ze geeft. Pim van der Feltz, ceo Google Nederland, deelt zijn top tips waarmee e-commerce ondernemingen hun groei kunnen versnellen. Zalando gaat in op connected retail. Inmiddels hebben 600 fysieke winkels zich aangesloten bij het platform van de online retailer. The Walt Disney Company geeft een inkijkje in hoe het bedrijf wil groeien terwijl het tegelijkertijd de consument op diverse manieren direct wil kunnen bedienen.

Dertiende editie Webwinkel Vakdagen 

De Webwinkel Vakdagen is toe aan de dertiende editie. Waar het evenement in 2007 nog startte als een kleine, specialistische vakbeurs voor een destijds jong vakgebied, is nu alles anders. Inmiddels bezoeken ongeveer 13.000 geïnteresseerden de WWV met een beursoppervlakte van ruim 15.000 vierkante meter. Hiermee is de WWV uitgegroeid tot een van Europa’s grootste vakbeurzen op het gebied van e-commerce. Het event is gratis toegankelijk en de deuren van de Jaarbeurs Utrecht zijn op woensdag 23 en donderdag 24 januari voor bezoekers geopend van 10.00 tot 17.00.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht