Industry Wire

Geplaatst door We Agency

Wefilm breidt uit met We Agency: het bureau voor maatschappelijke impact

Wefilm zet een volgende stap in haar ontwikkeling en breidt uit met We Agency. We Agency is een onafhankelijk creatief bureau dat merken en organisaties helpt met maatschappelijke merkpositionering en 360-impact campagnes. Wefilm blijft bestaan als productielabel.

“Sinds enkele jaren specialiseren we ons in impact op maatschappelijke thema’s, bijvoorbeeld voor gezonder, duurzamer en socialer gedrag. Dat doen we middels strategie, gedragswetenschap, creatie, productie en media voor zowel commerciële merken als non-profits. Daarin ontwikkelen we meerjarenstrategieën en 360-campagnes waardoor de naam Wefilm de lading niet meer dekt. Daarom is dit een goed moment om We Agency te introduceren,” aldus CEO Bas Welling.

We Agency gelooft dat maatschappelijke campagnes een unieke manier zijn om aan merkvoorkeur te bouwen. “Hoe zet je je merk in om de wereld een beetje beter te maken en hoe bouw je tegelijkertijd aan merkvoorkeur? Het creëren van emotionele connectie met een merk vanuit hun maatschappelijk toegevoegde waarde is onze specialisatie. Daar hebben we een eigen methode voor ontwikkeld die zijn effectiviteit inmiddels bewezen heeft,” aldus Welling.

Het bureau werkt voor merken als ING, Netflix en Interpolis en NGO’s als Vluchtelingenwerk, Milieu Centraal en #ArtsenSlaanAlarm. In de afgelopen jaren ontwikkelde het bureau enkele van de meest impactvolle campagnes van Nederland, wat onder andere leidde tot een ADCN Grand Prix (2020) en een SAN nominatie tot bureau van het jaar (2023). Komende maand strijdt het bureau met drie van de tien nominaties mee voor de Ster Gouden Loeki 2024. De introductie van het nieuwe label gaat gepaard met een nieuwe huisstijl, website en bedrijfsstructuur.

Wefilm blijft als productielabel actief, en vertegenwoordigt daarin een roster van 9 filmregisseurs. Afgelopen jaar produceerde Wefilm campagnes voor o.a. TBWA, Dentsu en Havas Lemz.

www.weagency.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht